Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under april 2009

Av emelie nylander - 29 april 2009 22:50

Om någon funderar på att skruva isär avloppsrören under diskbänken så kan jag tala om att det luktar värre än kräk, I alla fall i mitt kök.

Jag brukar inte vara överdrivet fjåsig då det gäller aromer men det här slog rekord. I promise.


Först mobilen och nu vatten på golvet i köket, jag trodde att jag skulle kunna hoppa ner i sängen tidigt ikväll men ack så fel jag hade.

Måste vänta på att tvättmaskinen ska rengöra alla redan blöta handdukar.


Jag känner att svininfluensan smyger sig på mig nu då jag är som svagast...


(Bilden i inlägget har inget med hon som skriver bloggen att göra för avloppsrören under hennes diskbänk ser inte ut sådär.)

Av emelie nylander - 28 april 2009 14:22

Jag har inget ljud på mobilen överhuvudtaget!!

Så ring inte mig för jag hör inte vad någon säger, nu måste jag dra ner på stan och köpa en väckarklocka annars blir det svårt att vakna till klockan 06.00 i möran. 


Man ska inte sälja skinnet innan man skjutit björnen.

Av emelie nylander - 28 april 2009 12:51

- Till frukost skulle jag vilja beställa två rostade mackor och ett glas juice, modellen ifån som drinkpinne. PANIK, Just det inträffade.


Min dumma mobil, är numera den bästa, den fungerar fortfarande efter det svalkande trampolin-hoppet från mikron och ner i  badet av fruktkött !


Nu planeras det Stockholmsresa för fulla (juice)muggar också, Ska bli så roligt att träffa alla tjejer och besöka den coola huvudstaden!

Grönan skulle vara ett plus att få besöka också, även om jag inte är den modigaste då det gäller karuseller...


Nu ska jag läsa bok och lata mig tills det blir jobb 16.30

Av emelie nylander - 22 april 2009 02:04

Jag har blivit skrämd, det är olagligt att tanka hem filmer för den som inte visste det. 


Det ligger en hund i min säng, näe Henry har inte kommit hem..

Goliath heter han, vi har promenerat idag så vi är trötta och glada i själen.

Vår belöning blev, tuggben till Goli och morot till mig!


Gode gud, om du läser min blogg, tack för den tid jag fått hittills här på jorden, när jag fyller år vill jag ha en spikmatta och eventuellt en cykelkorg.

Jag hoppas du håller tummarna för mig till hösten och att du ser till att Henrik eller Efva Attling friar till mig innan jag fyller 35 ( ja och du vet vilka vinglas jag vill ha i bröllopspresent)


Amen.

Av emelie nylander - 17 april 2009 17:23

Vilken superhjälte ska komma och rädda den här världen !?


Jaha då har man blivit bjuden på tacos hos Peris och Jessica! Härligt tider.

Bäst man kammar till sig då om man ska på bjudning.

Ovanligt att jag klev upp 06.15 imorse, tur att jag sov hos momma så att jag kom upp i tid.


Fan vad stiliga vänner och sommarskor jag har!

Av emelie nylander - 13 april 2009 17:35

Även fast jag legat vaken hela natten, svettats, frusit och nästan hostat upp mina inälvor så är det faktiskt inte så synd om mig.

Det dör 25.000 barn om dagen.


Jag har köpt UNICEF-nålen och även gett ett litet bidrag.

Många bäckar små...


Bättre än att få för sig att shoppa något onödigt.









Av emelie nylander - 10 april 2009 10:28

Påsken är inte riktigt min favorit av högtider, två små kycklingar i porslin pryder mitt matbord sedan får det vara nog, många hemvändare(vårfåglar) som kommer hem och det är ju roligt.


Jag minns på den tiden då man brukade få ca överdrivet ett tjog påskägg på den här dagen, även på julafton att sitta i morfars fåtölj med flest julklappar och le stort på det obligatoriska fotot som mormor alltid tog och jag gillade det.

Det här var ju så klart tusen år sen och jag måste ju gå vidare eftersom det stadiet är förbi sedan länge tillbaka, även för att m & p envisades med att ge den förstfödde några syskon.

Tänk om 40 år när jag sitter och bloggar om mitt stadie av att vara ute och roa mig  och leva livet och berätta att det stadiet är förbi.

Tiden går så fort, jag kan inte sitta still, jag har inte åldersnoja men jag kommer att använda botox senare i framtiden om det behövs.


Nu drar jag till Mooe.

Av emelie nylander - 8 april 2009 17:39

När jag skrev min rubik idag ville jag att det skulle låta som att jag varit på ett riktigt partyplace med bubbel och discodans!


Partajåkka har jag varit i, där fanns mest fjällbjörk, stora berg och är mitt ute i ingenstans på väg mot Riksgränsen.

Svallis, Ska läsas like this svall-is som det kan förekomma en hel del av på vägarna kring de höga bergen.

Där man även gärna ska hålla en hastighet över 60K/h om signalerna lyser för då är det lavinfara. Har för mig att det var så.


Ja jag har alltså varit i Abisko.

Tog nattåget från Långsele 03.30 och var framme 15.33 .

Gick in på Henriks jobb o frågade honom vart Afterskin låg. Han trodde att han såg i syne sa han, han hade alltså inte fattat att jag var på väg!

Jag har aldrig tidigare varit så långt upp i detta avlånga land, och aldrig sett så mäktigt fin natur kan jag iaf säga!

Fjällvandra där är en av mina saker som ska noteras på Att-göra-innan-jag-dör-listan. Häng på!

 

Nu måste jag umgås med Tshirt, Läsa alla bloggar jag missat, äntligen få ta en titt i  min sminkväska, var ett tag sen eftersom jag glömde den.

(tur att den tappar paljetter hela tiden så jag hade minnen från den i handväskan)

Hämtat ut paket så nu kan jag kan ta ett härligt bad ikväll med mitt nya shampoo, balsam och inpackningen. Jiha.


Jo det finns faktiskt internet i Abisko men det är svårt att komma åt.


Ovido - Quiz & Flashcards