Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under juni 2010

Av emelie nylander - 28 juni 2010 20:28

Har spenderat dagen på Risön med Fliz.

Badat i den kalla bassängen till jag fick huvudvärk.

Min snuva och allt det, ja ni vet.

Tar aldrig slut och badet verkade inte göra det bättre.

Nu har jag alltså laddat upp med solenergi för att kunna stå inne och jobba i 5 dagar.


Jag är vuxen, köpte solskyddsfaktor idag, inte cocos utan skydd utan solskyddsfaktor 8.

Jag har börjat bli lite rädd för solen och för helvetets egna sjukdom som jag önskade mest av allt att den inte fanns.


Nu blir det en kvällspromenad i det fina vädret och sedan fortsätter jag helvetet med mitt hår som jag får spader på.


Liite avis på mamma, felicia och momma, dom bokade resa idag till Grekland. Jag ska skicka med dem en solskyddsfaktor 30 !



Av emelie nylander - 21 juni 2010 20:20

Det är så praktiskt här i nya "huset"

Jag går ut i trappen, tar hissen och är vips framme i tvättstugan.

Måste göra en köpa-lista, hade inget margarin här hemma, så jag brände fast potatisbullarna i stekpannan, så suck.

Var något mer jag behövde men man glömmer ju lika snabbt som en guldfirre.

Jo diskpropp.


5 månader har gått sedan jag slutade Aphds.

Tiden bara rinner iväg.

 

När man tänker efter så har jag lärt mig en hel del saker sedan jag slutade skolan.

Tack vare mina kollegor.

Men man har mycket kvar så klart! PJUH!

Det är en hel djungel det man håller på med på dagarna, men en rolig djungel.


Idag är det grattis till Fliz som fyller år, så hon har tagit hål i öronen.

Hon kom in och visade det för mig och var helt tårögd.

Hon sa att hon började grina innan dom ens gjort hålen.

Det var lite kul.

 

Jag vill bli så brun som vi var där på bilden, från förra sommaren.


3 dagar sedan blir det 4 dagar ledigt.

Då kommer Afrika-värmen tror jag, eftersom ryssen aldrig kom.


Jag tycker årets längsta dag gått rätt fort ändå.

 

Av emelie nylander - 20 juni 2010 21:03

Hämtade hem Tshirt idag, nu ligger vi här i sängen och myser.

Jag hoppas att hon också ska trivas här, jag trivs redan som fisken...

Inte gjort någonting idag, sickt.

Igår var Linnsan här på besök, vi hade "förfest" på två sedan fick vi ett infall att vi nog skulle dra till Kramfors ändå så det gjorde vi. Var trevligt, blev karusell och sedan var vi inne på området. Tappade bort varandra och ja allt som tillhör en sån där kväll.

Det börjar spricka upp ute, är väl för att det är måndag imorgon och jag jobbar hela långa dagen! Längtar tills på torsdag, då  blir det lov 4 dagar.


Näe om man ska se något på datorn, men vad?

Av emelie nylander - 15 juni 2010 20:06

Äntligen!

Nu börjar jag flytta.

Var mycket trevligt att få komma in i lägenheten som har mitt namn på dörren.

Så nu vet jag hur det ser ut där inne, jag gillar´e!


 


Av emelie nylander - 14 juni 2010 23:22

Förvånad, nej aldrig mer kommer jag bli det.

Jag lovar.


Blev shopping i helgen, jag gjorde bara bra affärer, det är det bästa som finns.

Jag mamma och momma hade en fin dag med shopping, taco-tallrik.

Man vill ju ha ut så mycket som möjligt av pengarna och det fick jag.

Nu har jag allt jag behöver.


Ska bli roligt med ett eget badrum, ja eget allt.


Usch vad snabbt man vänjer sig att få sova längre på mornarna.

Jag måste vara världens sämsta på att kliva upp på morgonen.


Imorgon är det bara att vara pigg och hålla igång tills midnatt helst.


Av emelie nylander - 10 juni 2010 20:36

Är inget jag eftersträvar men en stund ute i naturen skulle inte vara helt fel.

Jag är helt slut, ska det aldrig ge sig.


Började må riktigt illa idag på jobbet, äckel-illa, men hade inte alls tid för det så jag försökte få bort tankarna, tankarna om rädslan och oron  för dig.

Annars har dagen rullat på bra, jag måste ju dom bästa jobbarkomanjonerna man kan ha, på tal om hockey.

Imorgon ska vi nog ut och äta på kvällen, så då hoppas man ju på solbrillor och shorts tyyyp, dvs sol.


När L slutat jobbet kanske vi åker iväg på en tur, Om jag slipper vara hemma för att  "vakta" min Flica.


Tänkte göra en pinnbröds-deg men vill jag vill ha besked först om det blir någon tur eller inte.


Jag gillar egentligen inte rosa, men jag har köpt rosa saker.


Jobb imorgon, nervositet, ledighet 3 dagar!

Så tyvärr alla studenter det kommer börja nog regna imorgon efter 15.00 ändå.


 

Lägger in en bild på lilla Kerstin, Min kanin som mamma tappade bort.

Hon var så söt och elak.


Av emelie nylander - 8 juni 2010 21:13

Skatteåterbäringen du är välkommen till mitt konto när som nu!

Jag har egentligen ingenting att skriva,  måste börja packa mina saker.


Dagens tips. Vinylputs.

Bra till allt ! ! !


jag hoppas på en roligt morgondag med lite tips och trix och glada miner.

Hade varit roligt med lite bilder här på bloggen.


Imorgon är det Lindas dag, har slagit in hennes presenter just, ett fint paket och ett fult. :-)  Grattis Linda. imorgon måste du börja använda Age-schampot.


Av emelie nylander - 7 juni 2010 22:05

Kommer lämna min mammut 1/7 och skaffa mig en egen lya.

Hon borde sörja men det gör hon inte.

Jag är så lycklig att vi fick just den här lägenheten, den som väntar på något gott..

Så nu måste jag rensa lite, ska nog börja med att försöka sälja iväg mina gardiner på loppisen.

Jag som hade köpt så fina..


Jag visste att det de gröna glasskålarna var ett tecken på att jag skulle få tag på lägenhet snart, nu kommer de snart till användning.


Lite spännande att flytta in i en lägenhet som man inte ens varit in i, hoppas kontraktet kommer nu i veckan.


Ska nog ligga och fundera på vad jag har för möbler och saker innan jag somnar, man glömmer ju när man aldrig får se dem eller använda sig av dem!


Så taggad så till helgen blir det nog Ikea.


När ska man våga ta sommarens första dopp i sjön då?

Är ju bara Gällivare-värme här.



Ovido - Quiz & Flashcards