Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under september 2008

Av emelie nylander - 26 september 2008 23:45

Fick mig att inse vilka vackra färger hösten bär med sig, det har jag inte märkt av här i Sollefteå, man blir som förblindad i grått här verkar det som.

Jag var ute på vandrings-äventyr i Åre,  var riktigt härligt och jag såg kryp av alla dess slag, och uppförsbackarna gav mig även en riktigt härlig träningsvärk dagen efter! Åt på restaurangen Black Sheep som var ett mysigt ställe och vaknade tidigt på  mornarna konstigt nog och allt kändes som semester. Alla som bor i Åre lär ju vara rätt tät, iaf om man ser på husen och allt det flashiga i fjällmiljö.(!?) Knasigt egentligen men samtidigt rätt coolt.

 Även om det tog 6 timmar att ta sig från Åre och hem så är jag glad att jag åkte dit och bussresan var rätt roande. På bussbytet i Järpen då jag klev på trodde busschaffisen att det stod Åre - Los Angeles på min biljett, Om det hade varit så väl...

Sedan stoppet i Östersund var bra, då hann man kolla runt i lite affärer men jag inhandlade inget precis, en pocketbok att fördriva bussresan med, aceton och en trisslott. Jag har blivit som gammfolket, tror att om jag köper lotten på annan ort så kommer jag få tag på storvinsten. ( köpte även en i Åre där jag vann (10 x ingenting)  Så jag har börjat tvivla nu, men har faktiskt inte skrapat östersunds-trissen än. Spelberoende, NJA!

I morgon är det höststädning på Krokvägen, jag passar det, inte för att vara taskig men 10.00 på en lördag är inte det liiite väl. Nattfilm.




Av emelie nylander - 23 september 2008 02:11

Hur ser flygplanets motor ut?
Den ser ut som en plastmugg.

Hjälp tänker jag då som faktiskt åkt flygplan några gånger och som nu mitt i natten funderat på om jag kanske skulle passa som flygvärdinna.

Fan att jag är så tramsig då det gäller flygplan, jag vill så gärna ha någon slags coolare "jobb uniform" än shelltröjan och mina yoga byxor.

Svarta klackskor och strumpbyxor. Blå kavaj med en vit skjorta, kjol el byxor, och uppsatt hår med en speciellt hårspänne. Vilken dröm liksom!

Jag borde verkligen sova nu, men banne den som ger sig när det gäller att hitta jobb eller komma på vad man vill plugga....bla bla.

Sovkabinerna man har i sitt arbete som flygvärdinna ser iaf inte helt fy skam ut! Jag är kass på att skriva cv, men med lite fantasi så.

Natt.



Av emelie nylander - 15 september 2008 21:51

Hämtade ut min nya lipgloss idag, den måste ju vara superbra alltså, Det sticker verkligen i mina Angelina lips när jag smetat på ett lager! Damn, men vill man vara fin...

I morgon är det ledighet, då ska jag och Henry åka och kolla på en hund!

Kolla alltså, inte köpa ! Om jag orkar åka till Sundvall.

Vill ha, vill ha det är jag det, jag vill göra om i lägenheten, ha hund, ha massa smådjur och hus , även vill jag ha en thailandsresa i bakfickan.

Måste lägga in en bild på Nicko och Tshirt!

Jag kommer på att min blogg är lite trist, måste hotta upp den lite.

Hur man nu ska lyckas med det :)

Tack alla för att ni finns!



Av emelie nylander - 11 september 2008 14:34

Jag har inte städat än, men det kommer.

Har varit ute i skogen sedan lagat till vårrullar, det är höstkyla idag och det suger, Kameran följer nog med på nästa promenad så man får lite bilder på Nicko.

Jag kollade på första nya avsnittet av 90210 men det var inte så bra som jag förväntat mig! Blev tipsad om filmtipset.se igår av Caroline så jag blev medlem där, roligt då man ska kommentera filmer man sett, helst gamla som man inte sett på flera år som man kanske tyckte var skitbra då men inte om man ser dem nu. Jag ger dem ändå en femma då om de var värda det det för 7 år sedan. Det är väl rättvist!

Håller på att byta fack nu till transport nu då jag jobbar med farliga grejer som bensin. Det är så många uppgifter man ska ha med, jag blir så trött av det.

Jag kan inte sitta hemma så här, nu går det inte bra att bara fönstershoppa på internet, jag bekräftar vissa köp. Men bara nödvändiga saker som en läcker lipgloss med plumb-effekt och fotcreme att bada mina trötta fötter i som ska vara mycket uppiggande!

Ps, tjejen som har skrivit bloggen har tyvärr inget med läpparna på bilden att göra.



Av emelie nylander - 8 september 2008 23:16

Ja, i veckan kan man nog kalla mig för det!

Jag gillar att vara det, Nicko och jag har nyss kommit in från en timmes kvällspromenad så nu är vi båda lite trötta, jag hade även ont i fötterna innan vi gick ut. Jag behöver tips om bra skor att ha på jobbet! Inte för hårda och inte för mjuka utan sådär lagom.

Jag vill ha mitt tradera-konto tillbaka! Jag vet inte var dom fått ifrån att jag misskötte mig sist, det var ju minst två år sen nu dessutom. Jag är en dam nu som kan hantera tradera. Hah!

Jag tycker som Anders sa på jobbet idag efter två smitningar, Nu glömmer vi den här dagen! (smitningarna hände innan jag började jobba )

Jag köpte en bingolott idag, Lotta lär ju vara skitbra som programledare!

Helst om jag vinner mig en liten slant på söndag.

Måste bara lägga ut en bild sen i helgen, ser kanske ut som man tappat några hjärnceller där på kuppen så jag köpte en ny korsordstidning som ska öppnas nu.

Godnatt.

Av emelie nylander - 4 september 2008 00:12

Den ligger här bredvid mig på bordet, själv ligger jag i soffan men orkar inte ta bort den just nu. Kollar på skor och sånt på nätet, fönstershoppa på nätet funkar ganska bra. Man lägger lite grejer i kundvagnen och när man sedan går till kassan och ser summan man kommit upp i, kollar vad det är man lagt i och tar sig en liten funderare så kan man sedan klicka på krysset längst upp till höger i fönstret utan att skicka iväg ordern.

Obs, det är inte alltid det lyckas men oftast. Vilket jag tycker är bra.

Jag har bakat en äppelpaj ikväll, nästa vecka blir det spinning, jag måste röra på mig!

 Shit, Carro berättade just att det finns ett nytt avsnitt av Gossip girl ute, så jag måste fixa det nu!

Ovido - Quiz & Flashcards