Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under december 2008

Av emelie nylander - 30 december 2008 22:53

Imorgon är det dax, IGEN. Att åren går så fasligt snabbt är ju inte klokt.

Jag vill helst gärna halka runt i high-hells med alla mina underbara vänner imorgon och försöka slå klackarna i taket men så blir det inte, tyvärr!!

Eftersom jag inte  heller får se några fjälltoppar imorgon så hoppas jag på en massa raketer och annat galet iallfall!

Tavlan blev iaf min, mamma fick sina slingor och jag fick mig en nya deodorant !



Av emelie nylander - 30 december 2008 11:19

Jag tycker att jag städar och städar här hemma men det är saker överallt, kanske man borde ha en loppis eller byta lägenhet till en större!

Fick presentkort av mamma i Julklapp på Elisabeths, http://www.elisabethspresentbutik.com.  en av mina favvoaffärer i stan så idag ska jag nog dit och köpa en tavla som jag vill ha!

Hemsidan har de kanske inte så mkt på men det är en affär lite som indiska men i mindre format.

Måste ju hämta mina klappar hos Momma idag också så jag kan använda mina badbomber, sedan blir det slingor i håret på Mammut.

Igår fyndade jag två body´s, Why?! Det är hemligt såklart.


Av emelie nylander - 30 december 2008 01:57

Idag har jag varit med Linnea och gjort stan, vi hann inte ens med alla affärer på 3 timmar! Men tiden går ju fort om man har roligt som de säger.

Sedan följde jag med Linnea till Nässe, det var kul eftersom vi har ju varit där en hel del som ynglingar och busat!

Vi ( mest Linnea) lagade god mat, sedan spelade vi ett spel med musik-frågor och ja, Linnea var väldigt svårslagen i den grenen men det förstod jag redan innan jag gav mig in i leken så jag fick leken tåla.

Vi kollade även i Vecko Revyn, några nummer som var antika, från -58 det var väldigt roliga reklamer i de tidningarna, damerna var så mer naturligt  vackra och riktigt heta!

Det blev faktiskt lite shopping på stan, men självklart bara viktiga saker!!

Natte

Av emelie nylander - 28 december 2008 13:13

Allt var så fint, så fint att man blev jävligt blödig.
Ja ni vet...

Brudparet var så vackert, mycket god mat, fint dukat på borden och alla var så glada!

Vi fick varsitt häfte där man kunde läsa om vad som skulle hända under kvällen, menyn, om hur Erika och Johan träffats och lite annat sen stod det även om vilka alla vi på festen var.

Om mig stod det.

Emelie, Sambo med Henrik och djurälskande vän till brudparet, som tar uttråkade stadshundar på grönbete och själv har en fyrbent tshirt.

Det tyckte jag var så gulligt skrivet!

Bröllop är fan det vackraste som finns, När är det min tur?!



Av emelie nylander - 27 december 2008 12:09

Jag måste kliva upp men har ont i magen, det är inte bra.

Jag vet inte heller hur jag ska fixa till håret,  man vill ju vara fin liksom!

men jag har några idéer i bakfickan som tur är.

Hoppas jag inte gått upp några jul-kilon för då kommer jag inte få på mig klänningen och det skulle vara jävligt trist. hehe.

Näe nu ska jag hoppa i duschen, så att jag får en början på Erikas fina dag! :)

Ikväll kommer förresten Lelle hem, det ska bli skojjigt !




Av emelie nylander - 26 december 2008 21:12

Jag vill ha nytt år, det är alltid då man ska ta nya tag och jag känner mig redo nu.

Året som varit får man väl egentligen inte klaga på men som den bitterfi--a jag kan vara, iaf efter att ha fått sluta på ett av de roligaste jobb jag haft m.m så hoppas jag att nästa år blir bättre och nu är det dax att satsa lite.

Känner mig just nu som världens tråkigaste människa som snart är för gammal för allt. Hah fy fan vad illa det klingar.


Nyårslöften tycker jag är skit-tramsigt men jag känner att jag har iallafall några jag-ska-försöka-löften.

Jag ska försöka,

- Skaffa massa vuxenpoäng, dvs, köpa hund eller nåt liknande.

- Inte äta en massa godis, eller köpa lite mindre i lösviktspåsarna.

- Åka utomlands iaf en gång under det kommande året, om jag får råd till det vilket jag kanske får om jag skär ner på annat skit.

- Skaffa mig ett jobb eller ta lån till att bli smart och utbilda mig.

- Måla tvrummet grått och kasta ut två tavlor därifrån.

- Köpa nytt gymkort.

- Att inte köpa överdrivet mycket onödiga saker...

- Flytta ifrån min mysiga lägenhet! fast jag egentligen inte vill.

- Vara snäll så jag även får fina julklappar nästa år.


Tack för att ni finns förresten! :)

Nu ska jag se film, Twilight och invänta Henrik.





Av emelie nylander - 26 december 2008 15:44

Ja staden Sollefteå hade inte så mycket mellandagsrea enligt mitt tycke!

Köpt iaf en lila slips till Henrik, ett lila nagellack och en toning till huvve.

Nu ska jag nog se en film och vila lite..

Av emelie nylander - 25 december 2008 13:54

Blev en bra julafton igår, alla var snälla och glada.

Jag fick paket, Skitbra grejer, alltså som jag behövde och nödvändiga grejer.

Jag har fått uteskor av Momma, alltså riktiga som man kan ha då man är ute i skogen eller i fjällen så att man inte fryser! ( inga skor som har öppen tå och ger blåa knän.)  Fick också fina tjockstrumpor som Momma gjort till mig.

Mamma hade gjort en fin korg till mig med ett hopkok av badbomber, peelingkräm, ljus och body lotion, även ett presentkort på Elisabeths. Gulligt!

Jag fick också  en riskokare, den verkar cool och bra eftersom ris kan vara rätt knivigt att få till!  En mössa fick jag av min Henry. En parfym  har jag fått och sen minns jag inte mer just nu.

Bara nödvändiga saker liksom, det tycker jag e niice ! 

Ikväll är det den här slags hemvändarkvällen, känns jobbigt att

man ska gå ut just nu men det blir väl bättre då Linn kommer till mig eftersom att vi inte setts på länge så det blir kul med lite snick-snack och mys.


Ovido - Quiz & Flashcards