Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under oktober 2008

Av emelie nylander - 30 oktober 2008 13:07

Jag har faktiskt varit och tränat just.  Jag känner hur musklerna växer.

Nu måste jag snart ta en dusch så jag inte luktar som jag inte ska ?!

I kväll ska Felicia övernatta, får se hur det går, vi ska väl kolla på skräckfilm, och göra allt sånt som hon inte får göra hemma hos mamma typ.

I morgon ska vi på badhuset och lattja! Jag kommer vilja åka hem efter 30 minuter men Felicia orkar säkert hela daaaagen.Pjuh

Jag är nog ingen bra "mamma", men jag ska göra mitt bästa.

En rolig grej är att då jag blir irriterad  på Felicia så brukar jag nästan råka skrika Tshirt, så dom är kanske rätt lika i sättet ibland.

Jag väntar ett viktigt samtal!



Av emelie nylander - 29 oktober 2008 10:47

Har inte haft det på över två år iaf, men igår slog det mig att det var dags!

Jag har hackat med kniv och spagetti-slev i frysen i flera timmar, utan att överdriva! Nu ska jag hålla bättre koll, frysen blev riktigt snygg, har aldrig sett den i så bra skick förut.

Undra vad man ska göra idag då, en promenad kanske sen blir det nog städning för halva slanten. Lyssnar på Pinks nya skiva nu, inte så poppig som jag hade hoppats på, men det är klart hon håller ju på att skiljas nu och det måste ju vara jobbigt.

Nu ska det bli ordning på torpet som Ernst skulle ha sagt.

Av emelie nylander - 20 oktober 2008 21:28

Jag kan verkligen inte låta bli att köpa hårprodukter, var in på Trudes kring morgonkvisten, Kollade på en hårinpackning men kände mig lite snål då den kostade 189:- Jag pratade med den nya tjejen på salongen, hon var en bra säljare, undra om hon klipper lika bra!

Hon fick mig att köpa en leave in inpackning för 390:- (!) som jag nu har lite ångest över...Har verkligen märket funnits sen 60-talet och har verkligen Marilyn Monroe använt samma märke !?! Det var iaf en bra historia för att få mig på fall. Dessutom förtjänar mitt hår den där "protein-bombs-inpackningen" eftersom jag mixtrat nu igen.

Jag hoppas jag har drömhåret då flaskan börjar tryta kan jag ju säga.

I morgon ska jag jobba på hemtjänsten, och det var ju inte igår man var där precis. Ska bli spännande, känns som att det bara är massor med jobb i veckan, men på min lediga dag blir det iaf, Core och Tacos.

Nu ska jag skicka iväg lite jobbansökningar  och sedan ta mig ett dopp i karet.

Uppstigning 06.15 i morgon, vad overkligt det kommer bli.  

Av emelie nylander - 13 oktober 2008 22:04

Om jag bryter benet eller nåt liknande inom en snar framtid så är det ingen fara, det är bara pga av att jag är en fegare människa än jag trodde.

Ledig nu två dagar, det känns fantastiskt att få vara hemma.

På marknaden köpte jag en krydda (three cheese) och ett par fejk-foppa igen och sen bjuppa mamma på langos som gav mig fin vitlöks-andedräkt.

Jag känner många änglar. Tack för att ni finns.

Av emelie nylander - 12 oktober 2008 01:16

Då du får oväntat besök.

Kul, Caroline, Micke och Gibson kom och hälsade på efter jobbet, ett bra slut på en lördagskväll! Vi ses snart igen. :)

Nu har jag iaf, köpt försvarets hudsalva i vit/rosa format på Apoteket där endel av pengarna går till cancerfonden som ska besegra bröstcancern. Go for it!  Så nu känner jag att jag gjort nåt bra i veckan.

Min första cellprovstagning gick bra, det gjorde inte alls ont men alla måste ju känna som jag att det är liiite obekvämt att ta av sig allt nertill förutom strumpor och lägga sig i "heta stolen"  - Kom ner med rumpan lite mer du.

Nu ska jag läsa sen somna, vakna i tid och hinna gå på marknad med mammut och felicia innan det blir jobba. Natte


Av emelie nylander - 10 oktober 2008 01:25

Fula ord på engelska är lätt, men jag borde kunna tillräckligt med engelska för att kunna förklara saker för folk också. Jag har ju gjort A och Bkursen i gymnasiet, har jag för mig iaf. Iofs var det ju tusen år sen men ändå.

Blev lite otippad dag men det har funkat, jobbat morgon, vilket jag aldrig gör eftersom jag bara är schemalagd på kvällar och helg. Yes, it suck´s egentligen.Har sedan ätit ute, sett film och druckit läsk och knaprat hålitänderna-gotta med Dessan och pratat om allt mellan himmel och jord.

Pjuh!

Jag är nog övertrött, så jag känner mig tramsig.

Lite dans blir man alltid på bättre humör av och det behövs nu, det är bra med lägenhet då kan man dansa när man vill utan att någon ser och digga med huvudet och vara helt taktlös till vilken cool 90-talslåt man vill eller till velvet - take my body close -08 om man känner för det.


När kaptenen tappar mössan dansar alla på bordet!

Tandborstnings-dax och mössavtagning hoppas jag på nu.


Av emelie nylander - 2 oktober 2008 22:35

Fick skynda mig efter jobbet ner till Videoteket, ja det tar ju lite längre tid utan cykel så jag fick ju gå i rask takt men jag hann! Hämtade ut paket, pratade med momma på vägen ner, hon ville att jag skulle gå raka vägen hem sen och undrade om det verkligen var nödvändigt att hämta ut paketet nu på kvällen, sen ville hon att jag skulle ringa om det blev nåt !! Momma är en av mina favvisar! :)

Kläder är  typ det roligaste som finns!  Man kan inte få för mycket av dom, synd bara att dom känns gamla så snabbt fast då får man ju anledning att köpa nya IGEN!I morgon tar jag helg sen åker jag nog till Åre. We! Känns riktigt härligt, bergtoppar, henry och bara ta det lugnt och dricka läsk!

Näe nu måste jag packa lite så jag har allt klart tills i morgon så jag inte klantar till det och missar bussfan.

Nu har vi hyrfilm på Shell (reklam) hyrde en igår för jag kände skuld efter att jag sa till killen som var säljare på videotoppen att jag redan sett alla filmer på datorn! Han var fel kille att säga det till sa han. Så jag försökte skämta bort det lite snyggt!  Bye bye


Ovido - Quiz & Flashcards