Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under september 2011

Av emelie nylander - 15 september 2011 22:10

Pärer & Köttgryta hos momma efter jobbet, hur bra som!

Efterrätt äppelpaj! Sen la vi oss i mommas säng, babblade tills jag somnade till. Min fina momma, hon gör verkligen allt för alla oss. <3



Du fattas!

4 år har bara runnit iväg, jag vill stoppa tiden ibland, även spola tillbaka den. Världen fick låna en ängel men som togs bort alldeles för tidigt...


 


Duscha, ( förresten börjat med höst-stickningen)  så lite sånt kvällspyssel sedan skönhetssömn så rynkorna håller sig borta.


Tack för mig.



Av emelie nylander - 14 september 2011 23:39

Nu har jag satt i mina Maria Montazami-fjädrar !

Kallar de så efter att ha sett första avsnittet av Svenska Hollywoodfruar.

Där hon säger till dom andra, - Har ni sett att jag gjort det senaste satt i fjädrar, extensions!

Beställde mina i början av augusti, i det paketet fick man 7 fjädrar + 7 mikroringar. Jag la dem på hyllan.

Ikväll kom dom i, trodde man satte i en efter en  (så kändes mega-jobbigt) men de satt fast i samma fäste så bara en mikroring behöves.

Tog 1 minut så var de klart.

Dom är så söta och nätta så de syns inte så fasligt mycket, är det jag gillar!


Längtar till sthlmsresan.

Nu har jag jobbat in två nätter den här månaden så när jag kommer ner till sthlm ska jag handla alla julklappar är det TÄNKT iaf.

Minns ifjol, jobbade hela veckan innan julafton 9-19 tror jag det var.

Helt slut, inga julklappar färdiga och ingen ork alls.

Det finns tamme tusan något som kallas framförhållning Emelie, dags att du lär dig lite om det du också.


Har lite idéer om årets halloween-outfit....så kul!

 

Av emelie nylander - 10 september 2011 18:59

Hur festligt är inte detta, och nu undrar jag om det är någon annan som lyckas med saker som det här ibland...

Jag skyller iaf på att jag är morgontrött, dock hade jag sovmorgon idag.


Ska gå på toaletten på jobbet, sätter mig, drar ner byxorna och märker då att trosorna är placerade fel.

Inte på fel ställe på kroppen utan det tygstycke som ska sitta mellan benen sitter på sidan om höger höft. Festligt så här en lördag men det är faktiskt inte rätt.


Fnissade en aning när jag märkte det, rättade snabbt till "problemet" ( som jag inte märkt av)  och jobbade en helt problemfri arbetsdag!


Om två timmar är det dax för att jobba lite natt, det ska bli kul!

Är ganska jobbigt ändå när man inte är van vakande nätter längre men det ska nog gå!



 


Av emelie nylander - 9 september 2011 23:05

Bra dag, rullade på bra på mitt fina jobb som har gardiner!l


Tiden bara rann iväg, efter jobbet blev det keeebab med Dessan & Mina sedan drog vi iväg och såg Jägarna 2 (timmar lång också)

Helt ok film!


Nu ligger jag utslagen i soffan i min höst-mörka lägenhet med tända ljus och en dålig film på fyran som rullar i bakgrunden av det annars så tysta rummet.

När jag loggade in på bloggen hade jag tänkt börja "spy galla" som en riktig bitterfitta men det skiter jag i ( halvt iaf ) och håller mina fiender nära och fortsätter älska mina vänner.


Imorgon jobb 10-15 sedan 21-07, pengarna rullar in, det går bra nu.

Måste ju jobba så jag kan köpa cool outfit till Halloween när jag beger mig till storstan.


 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards