Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under februari 2009

Av emelie nylander - 28 februari 2009 13:53

Aj, vad ont det gjorde då skulle kliva upp ur sängen och omedvetet trasslade in mig i batterikabeln till datorn och föll pladask med knäna i golvet samtidigt som jag försökte hinna ta emot mig med ena  handen.

Ja det gör faktiskt fortfarande ont...


Ikväll hade jag tänkt ha jävligt roligt men det  är så att  kvällen kommer sluta med att jag är  chaufför, Ja man måste ju ställa upp för papput som ska på bröllop.

Tur att det går fler tåg.


Jag har snickrat med min halsduk hela morgonen så nu är den klar, har just gått i mig en härlig frukost och nu blir det en lång promenad på berget.


Av emelie nylander - 27 februari 2009 10:17

Borta bra men hemma bäst, nja jag vet inte det faktiskt.

Har haft det riktigt bra  hos Anna, roligt, galet, lugnt, mysigt!

Blir nog en resa till, då ska alla med. Ok! 



Undra vad man ska göra nu då, funderar på att göra bebisstrumpor! 

Övning ger färdighet.

Av emelie nylander - 23 februari 2009 18:51

Liten snabb update, Jag är i Vemdalen hos Anna!

Vi har åkt slalom idag och just kommit hem från afterski, fan vad bra humör man blir på av luften här.

Nu är det dax för dusch sen ska vi ut på något ställe.


Dagens ordspråk, Vi snöar inte in på det här nu.


Som min bror skulle ha sagt, Orka.

Av emelie nylander - 19 februari 2009 21:29

Fan vad nöjd jag blev idag!

Tack Jenny för att du piffade uppl mig, jag blev helt sprallig efteråt, fick ny energi!

Nu vill jag att livet ska börja leka och göra galna saker!

Härligt med lite jobb i morgon sådär på fredagen, så att man känner att man förtjänar helg.

Gnatt.

Av emelie nylander - 17 februari 2009 18:52

När man flyttat hemifrån får man faktiskt äta glass till middag.


Nu kommer något som jag kan ha sagt/skrivit förut.

- Jag ska aldrig mer sätta i löshår och nu är jag dödssäker.

- Jag är så uttråkad av att vara utan jobb att jag snart söker dödshjälp, överdrivet skrivet alltså.


Nog om tjatet!

Det var det en bra hjärtedag, Blev grillning i Helgum uppe vid Kåtan, Soligt väder, dock väldigt kyligt! Tacos hos Mammut, tulpan-utdelning till momma och mamma, kvällen slutade även lugnt i Helgum.

Blev bara nån bild vid grillningen men lägger ut så det inte ser så öde ut här på bloggen.


Snälla Gud, Jag vill inte skaffa barn och/eller stor farlig hund nu, skulle iofs kunna tänka mig en liten hund.

Du måste ta mig härifrån, (alltså inte till andra sidan) men till en fin plats med tex, klasskamrater, discon och färgglada drinkar. Amen!


Av emelie nylander - 13 februari 2009 11:28

Ser så slöaktigt/lösaktigt ut.


Äntligen fredag igen, jag har åstadkommit 5 timmars jobb i veckan. 

Har inga planer för helgen, älskade-hatade hjärtedagen är inget jag intresserar mig så mycket för heller men tar så klart gärna emot presenter!

Blir fotboll ikväll iaf, kul att titta.

Funderar på att börja igen, skulle vara kul som tusan.

Idag ska jag hämta ut min laddare till datorn, 500:- blev det ändå, det känns surt meeen.

Måste förresten börja planera in en fjällresa till Anna snart, skulle vara roligt, har lite fjäll-längtan och sol-längtan.



Av emelie nylander - 11 februari 2009 01:25

Jag har så mycket att göra så jag glömmer bort att jag tycker om att skiva trams på min blogg.


Jag är snart riktigt bra på att sticka!

En klar, nu till nästa som inte kommer bli likadan.


Av emelie nylander - 8 februari 2009 21:27

Jag som är arb.lös har kan man säga lördag hela veckan, det är inte så roligt som man kan tro, helst då de flesta andra jobbar.

Dessutom suger det att då man jobbar extra får man oftast jobba helger då alla är lediga och kan umgås.

Då man jobbar har man inte tid att åka land och strand för att hälsa på sina vänner, då man är utan jobb har man inte råd. Vad tragiskt. 


Jag vill gå i skola nu, ge mig en skola att gå på!

Jag vill lära mig något, aktivera hjärnan skulle inte vara fy skam! 



Ovido - Quiz & Flashcards