Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under januari 2009

Av emelie nylander - 31 januari 2009 19:18

Värsta gammbilden, så kul! Gissa vilka!

Helt slut efter en 7-16 arbetsdag, tragiskt.

Av emelie nylander - 29 januari 2009 17:38

Strax kommer Momma, då blir det bio!

Idag har jag gjort om det förbenade cellprovet, fått hem Henrys present som jag slagit in i flådigt och fint, även om det inte är nåt märkvärdigt,  lushat till badrummet, städat och sånt kul!

Så härligt med goda dofter!

Jag saknar min internetdosa, och jag saknar att ha en kordordstidning, var ett tag sen nu!

Av emelie nylander - 28 januari 2009 23:00

Ikväll blev det skidåkning med Henry, man vill ju gärna skriva det som om man drar på sig längdskidor var och varannan dag, men var faktiskt första gången i vinter för mig, första gången på några år också om jag inte minns fel.

Blev 6,6km och jag är stolt över min insats uppe på Hallstaberget.

Jag hoppas att det blir fler turer!  Gud vilken friskluft jag måste ha fått i mig, nu borde jag kunna somna gott ikväll.


Av emelie nylander - 27 januari 2009 18:59

Ja som vanligt, fan vad tragiskt! haha.

Lämnat in ansökan på reveljen idag iaf, så nu får väl ödet bestämma.

Ödet och jag har inte gått så bra ihop förut men man kan ju alltid hoppas på det bästa.

Oj, nu hade jag glömt att jag skrev här, har hunnit gjort fusk-semlor.

Alltså vispat grädde och blandat i mandelmassa i färdiga bullar. Simpelt!

En promme på det här kanske.

Av emelie nylander - 23 januari 2009 13:40

En liten seger, egentligen kanske en stor seger för mig!

Jag fick min rätt i akassan, så de tagit bort min avstängning, alltså som om den aldrig hade funnits. YES!

Många bäckar (segrar) små...som man säger.

Dagen till ära ska jag hämta klänningen jag beställt, känner ingen ånger alls just nu iaf.

Nu måste jag umgås med någon, annars blir jag psyksjuk om jag ska sitta inne hela dagen.

Av emelie nylander - 23 januari 2009 00:04

Som i impuls-köp och inte den gamla trogna Krogen i Sollefteå!

"Ridstövlar" billiga sådana! Sallad med bror, praktik på gamla jobbet, riktigt jobb, tablettaskar alá 23g, baslinnen, färgat löshår, guitar hero, rostade mackor! Godnatt.


Av emelie nylander - 20 januari 2009 21:10

Eftersom att jag är bitter beställde jag en klänning idag, även ett par skor, så det så!

Ungerfär som i trots skulle man kunna säga.

Man skulle även kunna säga att jag nästan ångrade mig sen.

Tur att jag tog på mig jobb imorgon 7.00-16.45

Jag vill vara Scarlett och ha läppstift hela dagarna.

Av emelie nylander - 19 januari 2009 23:21

Ja jag har ingen annan valmöjlighet. Tyvärr.

Idag har jag varit på Reveljen, ja vad fan tänkte jag också innan jag skulle dit. Var ett möte som slutade med att jag inte orkade mer och sa till momma, att jag vill inte vara här längre. Jag orkar inte..

Dagen slutade inte i att jag inte orkar mer, jag och momma var på stan, köpte garn och kollade lite mönster, ja enkla sådana ifall jag ska kunna sticka tex, en babytröja eller något, inget projekt jag börjat med än (men).

Kom i andra tankar, sedan åt vi på China. Gott!

Nu ikväll har jag stickat på min mössa medan jag sett på Vicky Cristina Barcelona, vilken härlig film! Woody Allens verk.

Dax att skölja ur toningen som inte kommer att synas, Jiha..

Ovido - Quiz & Flashcards