Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under oktober 2010

Av emelie nylander - 28 oktober 2010 22:11

Jag köpte (kanske) årets första Zeunerts julmust idag, nu ligger den på kylning tills det blir ensamt fredagsmys imorgon!

Då ska helgen firas in.


Idag slutade jag fem, var på stan en sväng men hittade inget pynt till maskeraden så på måndag blir det sista shoppingen inför festen på Gahlin´s Pyssel. Det är en av mina favvoaffärer.

Blir inte så himla mycket krafs till festen men man måste ju ha lite för att stämningen ska bli perfekt!


Jag är så lycklig att några av mina vänner, alltså nu pratar vi riktigt fina arbetande / studerande vänner ska komma hem till festen.


Imorgon kommer jag få mina strumpstickor till Sollefteå, att dom inte har strl 3 hemma är ju skandal!


Kanske se lite på Kungarna och somna, har rätt fullt schema imorgon på jobbet, det är så roligt !



Av emelie nylander - 22 oktober 2010 18:45

Och mycket vill ha mer.


Äntligen fredag, så kan man väl säga utan att inte tycka om vardagarna.

Den där sovmorgons-timmen imorgon är ju lite för härlig nästan.

H kommer hem ikväll, får se när det blir kan ju bli närsom, kanske att man prommar upp till L en sväng och kollar så hon gör sitt jobb och så kanske man kan hjälpa till lite och få sig en korv..


Jag ligger i sängen oh Tshirt ligger på garderoben och glor på mig!

Tror att hon vill gå ut, det får hon men hon fattar liksom inte att det är svinkallt ute så hon kommer inte vilja vara ute egentligen.


Ja vad ska man säga mer, haft en bra dag idag. :)

Av emelie nylander - 19 oktober 2010 23:51

När jag ska göra en sak lyckas jag med något helt annat.

Skulle byta ut dom rosa somriga gardinerna mot lite höst.

Strök dom, hände upp och så jävla typiskt räcker gardinerna så långt som till där elementet börjar.

Har förmodligen fått fel, eftersom jag hämtade dom hos mamma och hon har likadana.

Jag som hatar att stryka.

Plus att jag klantade till det och svingade till med gardinstången rätt in i min vas från Ikea som jag fått av momma då jag flyttade in i min första lägga på Gräddhyllan (Krokvägen)


Annars ikväll kom L, M och Goli på besök, då blir det livat kan man säga :)

Jag fick även ryggmassage så nu hoppas jag på en bättre rygg imorgon Malla!

Nu ska jag och tshirt mysa och somna gott och vakna i tid utan att snooza tills det typ är försent att kliva upp så som jag gjorde imorse.


Har ett alarm som ylar när det är dags att gå till jobbet, vaknade till den signalen imorse och då blev jag mycket pigg och stressad.

Imorgon är det klipp och lite olika som står på schemat, kul!


Nattzi

Av emelie nylander - 18 oktober 2010 23:05

Vad glad jag blev när jag märkte att P!nk är på G!


Av emelie nylander - 18 oktober 2010 18:25

Blev en dag med mammut, Vi drog på Dollars, shoppade lite nödvändiga saker sedan var vi på en second hand affär där jag köpte en vit lite tjockare tröja för 20:- som hittat.

Dags att rycka upp sig, jobb igen imorgon.
Räcker med ledig för min del nu, man blir ju lam av att vara ledig.

Nu ska jag dra en prommis, så att jag inte somnar och kommer somna skönt och en lämplig tid. Jobb 8-18 imorgon. Klipp klipp. :-)


Min dräkt till maskeraden har inte kommit in på sidan än, jag börjar bli nervös att den inte ska komma in i tid. Sucki.

 

Av emelie nylander - 18 oktober 2010 10:33

Måndag, börjar den med lite musik.

Sovit till 9.40

Min mobil är död, hoppas mamma kommer med min laddare snart.

Hur ska man annars klara dagen.

Ska låna Stella och promenera om ett tag. :) Skapligt höst-väder idag.

Av emelie nylander - 17 oktober 2010 20:25

Jag vaknade 10 idag.

Behövde den sömnen efter 7-16

på min egentligen lediga lördag.

Tänkte lång-prommis men blev

en kortare variant. Regnade ju

som fan. Så jag blev irri.

Längtar till Halloween, måste

sluta med det, men oroar mig

över att min klänning inte kommer

komma in i lager i tid.

Jag äter hela tiden då jag är

ledig, så bäst är att jag jobbar

typ varje dag.

Ja sitta här och klaga, det

kan jag, men det blir ju vad

man gör det till som A sa idag.

Känns även som jag har ett

jävla hårstå i ögat eller så

är det bara så att luggen blivit

för lång.

Jag ska skaffa mig en katt,

en lillasysterkattunge.

3 veckor kvar.

Oj, Parlamentet nu, det kanske

kan få mig att fnissa en stund.

Imorgon ska jag nog följa med

mammut till Dollars och köpa

mig en stor duschcreme.

För det behöver jag.



 

Av emelie nylander - 14 oktober 2010 23:21

Kan förekomma i håret, för den som inte visste det.

Jag säger inget mer om det just nu..


Drack en redbull sedan satte jag igång att stryka gardiner för en stund sedan, eller ja började väl för två timmar sedan.

Tog mig ändå över en timme, helt sjukt.

Men blev mysigt med lite mer höst i vardagsrummet och imorgon blir det fredagsmys med massa ljus och sällskap av Mammut, Trude & Sunniva.

Nu blev jag slö, fortsätta fixa lite sedan sova.

Kort dag imorgon 9-15.


Jag funderar på en till katt.


 


Ovido - Quiz & Flashcards