Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under mars 2011

Av emelie nylander - 31 mars 2011 20:51

Jobbade till fem idag, efter det blev det nudelkokning, och sedan en lång promenad med Melle.

Riktigt skönt att gå på promenad innan det blev mörkt ute.

Gud så pigg man är när det är ljusare ute på kvällarna!


Jag längtar tills imorgon, fredag är en frihetskänsla även om jag ska jobba på lördag.
Efter jobbet imorgon drar jag till Långsele till mammut, momma ska också hälsas på. Mysigt, var ett tag sedan, man tar sig ju aldrig tid att åka till Långsele.


Jag längtar även tills på tisdag!

Nu ska jag inspireras. Det bästa som finns.




Av emelie nylander - 16 mars 2011 20:48

Den 5 April drar jag och tatuerar mig!

Gud vad kul och spännande, jag vill att det ska hända NU!

 

Kitty har så söta färger på sin ponny!

Sweet.

Av emelie nylander - 16 mars 2011 20:35

 



Ja nu är det som så att,

Jag har blivit en Mary Kay:are.

Så om någon som läser den här bloggen testat några av deras produkter vill jag gärna ha ett utlåtande.


Jag har börjat chansera, känner mig häng-gammal.

Jag vill att nästa fest-tema blir botox-party.



Aja, I alla fall så var jag hos Melle på Mary-Kay party det var mycket roligt faktiskt.

Direkt efter jobbet, då man har som minst kvar att ge av dagen så mycket fniss blev det.

Slutade med att jag köpte två ögoncremer för att få piggare ögon.

Så nu ska jag bli fresh, och aldrig mer 25!


 

13 september 1963 startade Mary Kay Ash sitt drömföretag för att berika kvinnors liv.

Så hon lär ju kunna sin sak och snart hoppas jag vara rynkfri! Wee..


Fast blev lite fundersam.

Man kunde köpa en "Royce Royce-Nessecär" för 2800:- (Nice price )

Den såg ut att innehålla ungefär 15-20 produkter.

Dom ska användas varje dag, ja inte alla men många av dem..

Jag kan säga att jag är nog den lata då och tar en botoxkur för ungefär samma summa och tar bort mina problemområden litte snabbt liksom.


Även fast alla cremer blir en vana som att borsta tänder efter ett tag.



Av emelie nylander - 15 mars 2011 13:32

Det är skönt att kunna gå hem ibland på lunchen.

Jag tycker det är skönt att komma ut lite så nu fick jag mig lite luft i fina vädret och ligga hemma nu hemma i soffan en liten stund.

Lyssnar på Tshirt som gnällspikar och vill ut, och har just ätit korv med bröd.


Åh vad solen är fin idag!


Snart ska man dra tillbaka på jobbet, jag och J har städat hela morgonen, Jenny har målat och sen ska vi sätta upp nya hyllor i shamponeringen.

Det kommer bli så rent och fint! Och vårigt så klart!


Näe göra sig redo nu för de sista fyra timmarna.



Av emelie nylander - 7 mars 2011 20:31

Design som ska hålla en livstid.

Jag är sugen, där det smärtar men det är ju inte för evigt smärta.

Nu måste det hända, nu har jag ju faktiskt funderat länge på vad det ska bli för motiv.

Annars har jag varit mer impulsiv när det gäller tatuering.


Guu vilken god doft det är på doftljuset jag köpte hos Elisabeth idag!

Så dom ska vara, partlite eller vad dom där ljus-festerna heter gillar jag inte riktigt faktiskt.


Idag har barna mina fått leksaker, Snöret springer runt med sin råtta i munnen och morrar..


 


Nu börjar strax en unge i minuten, det måste jag ju se.

Har ju några vänner som gått igenom och några som ska gå igenom en förlossning.

Att dom törs! :-) Modiga kompisar! Men det blir ju så söta bebisar också så är ju lätt värt det förstår jag ju.



Av emelie nylander - 3 mars 2011 21:18

Ja vad har hänt sedan sist.


En sak är säker, en enda egentligen skitgrej kan sänka självförtroendet till 0, mindre kul.

André fick mig iaf att sluta gräva i det där mer, gå vidare, ja tack.


Ibland känner jag mig som en papegoja vars ena ägare avlidit, så är det när en kollega går hem på mammaledighet, Tur jag har två till "ägare" på jobbet som är fantastiska på alla sätt och vis!


Min blond-orangea tid blev inte långvarig, jag blev en total koppar istället.

Kände mig så färglös.

Mina rakade sidecuts kommer jag väl ångra snart också...Men vad fan ingen minns väl en fegis.

Internet-shoppade nyss, vilket fick mig på bättre humör för stunden.

Jag har blivit så impulsiv, mamma kommer snart bli tokig på mig men ibland tycker jag om att provocera henne, tex som förra helgen då jag skickade och rådfrågade om jag verkligen skulle klippa mig som September eller om jag skulle se ut som pappa då.

Hon verkade inte tycka om det men sa att hon var ju tvungen att tycka om mig ändå. Tack, då känns det tryggare!


Ska lägga in lite bilder från mobilen så jag kan uppdatera lite här även med pics lix!

Gör det imorgon då jag gått på helg. Åh vad skönt.

Ovido - Quiz & Flashcards