Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under januari 2010

Av emelie nylander - 28 januari 2010 22:46

Spenderat de två senaste dagarna på skolan, hade ingen större lust att åka faktiskt men ångrar inte att jag gjorde det.

Fick träffa Manuel och Vasiliki som kommit hit från Chicago, de har vi haft kurs i Långhårsteknik med.

Synd bara på vädret att det tog 1000 timmar att åka till och från Övik, jäkla oväder.


Vi gjorde massa roliga saker men tyvärr glömde jag kameran igår då vi gjorde som mest olika tekniker, tog lite bilder på mobilen men dom blev mest mörka och jag får inte in dem på datorn!

Men här av grejerna vi pysslade med idag, blev tillslut en hatt.


Manuel & Vasiliki


   

trevliga och roliga människor!


Nu måste jag börja ladda som jag fått tips av coachen att göra tills imorgon.

Läsa och samla mig, känna lugnet och komma ihåg att andas.

Natti





Av emelie nylander - 19 januari 2010 00:22

  



Ja, nu ligger man här i sängen på flickrummet, igen.

Flytten hem gick bra och smärtfritt, nu bor jag och mina saker i svarta sopsäckar i garaget.

Det låter värre än vad det är men att inte ha någon koll på vart man har VAD är lite drygt.


Just kollat igenom min elev och handledarplan, spännande att se hur bra man kommer följa den, hoppas Linnea & Jenny piskar mig så jag blir så duktig som möjligt.

Börjar på salongen på onsdag, det känns så rätt med dom och att vara där.

Så det ska blir roligt och spännande att lära sig ett nytt färgsystem igen, jiha man blir helt yr,tur att man vet vilka grundfärgerna är iaf.


Imorgon har jag en lång, Att-göra-lista.

Tex, se till så jag får kolla på en lägenhet i Sollefteå som jag tror skulle passa mig, Henry & T-tröjan.

Kolla upp om man kan köpa pstav på mellandagsrea och skicka in brev till akassan.


Nu ska jag läsa min pocket, har inte haft tid att läsa pocketböcker under 5 månader, Köpte Mia Törnbloms självbiografi - Så dumt.

Helt otroligt att att hon gått från så tungt beroende av droger och kriminell , till att bli en sån energi-människa och livscoach!

Starkt jobbat, verkligen.

Av emelie nylander - 15 januari 2010 16:55

5 månader utan att behöva ha grisnäsan!!


Nu ska jag strax piffa till mig innan avslutsfesten.

Sista kvällen med gänget och med våra "mammor" till lärare.

 


5 månader har gått fort, min Sare-profil ligger på ungefär samma som då jag gjorde den i början av skolgången. Pjuh, så man har inte förändrats så mycket men Ann sa att jag måste få upp mitt E lite men det ligger bra där tycker jag.


5 månader innan jag kände, Fan äntligen blev det den hårfärg jag ville ha, även fast jag alltid färgar RR@all varje gång. Det börjar ta sig innanför cutikuuulaaan!

Snälla pigment stanna kvar nu.

Hur ska det gå nu då inte min färg kommer finnas, jag vill ju bara ha tävlingsfärg i håret.


5 månader och vi ska få vår bedömning om hur det gått hittills för oss, jag kommer inte öppna det ikväll. Certifikat som Hårolog kommer vi också få, det kan man ju öppna för det vet vi ju att vi klarat.

 


Titt vad stolt jag är!

Sån min blir det hela kvällen.


 

Pia & The Master Ann,

från showen.

Vi prydde faktiskt ÖA:s framsida igår!


Av emelie nylander - 15 januari 2010 00:28


   




Lite fler bilder.

Gillar dom så fasligt mycket.


Jag borde sova men ligger bara och tänker på framtiden, behöver en lägenhet men hittar ingen vilket suger, dessutom har man ju inte precis råd med vilken lägenhet som helst.

Sollefteå suger,



Lägger in en bild på systrarna Björn också.

Superfin bild på dem.

E dom int´lik så säg!

Twins.

 

Av emelie nylander - 14 januari 2010 21:09

Idag fick vi den äntligen.

Roligt att se alla snygga modeller och deras stylingar.

Här kommer några bilder.

  Sexy Linda.



  Johanna "Gaga"



 

En annan grupp i klassen som stylade tjejerna till den här bilden. Nice!



Nu ska jag fortsätta packa ner mina saker i flyttlådor.

Vi slutar imorgon istället för på lördag, Så AVSLUTNINGSFEST, betyg och  grin-parteeey!

Dessutom ska Karro i klassen bjuda på pizza-buffé, hennes karl äger ju en pizzeria.

Av emelie nylander - 14 januari 2010 00:06

Äntligen, haha aldrig mer att jag ställer upp på dyligt men stylar gärna modeller :)

Slut i skalle och kropp efter denna dag.


Ett litet smakprov ur showen för de som missade.

Lisa och Henke, inlevelse, helvete ja!


Nu släcker jag ner här på Torsvägen och sover ut imorgon.

Natte.

Av emelie nylander - 12 januari 2010 23:52

Har inte fått i mig tillräckligt med vatten idag. Kässt.

Imorgon ska jag ha kammade vågor, det är så himla fint!


Annars så hatar jag våran show, jag kommer jubla i slutet då den är över och ta mig en stänkare, eller nog bättre att ta några innan.


Nyfärgad i skallen, så nöjd med det så egentligen vill jag inte ha glaze i håret imorgon och inte heller tvätta det. Jävla show igen, den bara ställer till det.

ÄVEN att jag var tvungen att köpa ett par skor med klack idag på rea ( vilket kändes superjobbigt)  för att jag inte hade några till jävla showen. Fast dom var snygga som snus så kommer nog användas flitigt !


Glashår, knivigt.


Skola imorgon ännu tidigare. 07.30 så vi hinner med allt. Bla bla.

Av emelie nylander - 11 januari 2010 23:24

Idag klarade jag provet för att bli Hårolog.

Permanentprovet klarade jag också idag, de två sista proven för den här skolan.

5 dagar kvar tills jag slutar.

Färgade även min modell till showen idag, blev riktigt nöjd faktiskt med mitt val av färg till henne så nu är hon klar.

Vi har varit på skolan till 18 idag sedan varit på Sliperiet och tränat inför showen till 21.00 blev en lång dag men med lite mat i magen emellanåt så funkar det bra.

Jag menar det är ju inte så kul att sitta still.


Imorgon ska jag äntligen få färgas, bort med det gamla och smacka i den nya färgen!

Lite kläder och smycken som måste fixas också, stressen börjar smyga sig på..

Javisst jag har även rea-shoppat idag, 2 plagg för 149:- där fick jag med klänningen jag nog kommer ha på showen, sedan blev det ett till rea-plagg för 49:-

REA, det bästa som finns och klänningar då såklart.


Var in på världens roligaste affär idag där världens suraste tanter jobbade, antar att de jobbat där för länge...Med tanke på att det hängde tack-kort från bröllop och dyligt över HELA väggarna, vissa klänningar var nog från 80talet, Ja såna där bakelseklänningar med puffärmar! Fniss.


Bittra även fast de får göra folk fina till bal,fest, bröllop. Konstigt tycker jag!

Ovido - Quiz & Flashcards