Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under oktober 2011

Av emelie nylander - 29 oktober 2011 00:18

Kvällen har bestått av att L kom hit, sydde fast ett axelband på min klänning för imorgon.

Nu har jag då fortsatt på den tills nu då jag gav upp och fortsätter imorgon, kändes riktigt roligt nu på slutet att pillra på med den.

Men kommer den verkligen bli bra det är frågan, det kanske inte kommer synas vem jag ska se ut som?!

Jag hoppas detta ska sluta bra.

Lånade hem en gamm-sax från jobbet idag, peruken jag ska ha hade lugg som gick över ögonen på mig, wish me luck att klippa till den som är i plast...Barnlugg kommer det sluta med men men.

Jag längtar tills imorgon, verkar som de flesta gått in för att klä ut sig :)


Nu ska jag somna till en fin låt. HEJ DÅ!

Av emelie nylander - 18 oktober 2011 20:40

Nerbäddad med datorn i mitt vintervita sovrum ligger jag nu med min varma vetekudde på magen och det enda som lyser upp här inne är ljusen jag tänt ( och datorskärmen då så klart) 

Jag ser regndropparna falla i gatulampans sken, det dröjer nog inte länge förrän regnet förvandlats till snö...


Mörker mörker, man förtjänar så mycket på hösten.

Jag tror fan inte jag lagrat så mycket sol i sommar så jag kommer klara denna vinter utan att bli less på allt mörker, tror inte ens energidryck kommer kunna hjälpa mig då.

Facebloggen där man ser vad alla gör, hela tiden.

Där läser man om alla som bakar och bakar, för det är tydligen det som är inne nu i höst. Bullfika!

Varma filtar i soffan framför tvn, tända ljus, gofika & bara massa mys.

Jag klagar inte men jag vill inte heller rulla ner på jobbet i April när jag känner att våren är här och  jag vill trippa barfota fram på tussiga turkosa moln och sola näsan  till grisrosa nyans i vårstrålarna.

Det jag ville säga var att jag inte tycker om mörker dygnet runt och att bullar är gott men jag har inte energi till att baka, punkt!


Nu har jag beställt lite grejer inför Hallo, hur kul som helst !

Bara två veckor kvar nu och helgen efter det drar jag & Jenny till brudarna i Stockholm. Kors i taket vad kul! 

 

  




Av emelie nylander - 15 oktober 2011 11:12

Jag har köpt en ny mobil, hur fräsigt är inte det!

Tänkte så här, man lever bara en gång och min mobil är ju så liten så nu har jag en modell större!

Do you wanna die happy ? Det vill jag.


Jag vette tusan vad jag ska skriva, jo jag ska köpa en klänning på Kupan och göra den till en förhoppningsvis Gaga-klänning till Hallo.

Önska mig lycka till!



Uppstigning, Systemet och köpa ut till en 25åring!!!



Ovido - Quiz & Flashcards