Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under mars 2008

Av emelie nylander - 21 mars 2008 16:52

Jag har dammat och dammsugit idag, dammsugaren började bli slö där ett tag  men då var visst påsen övertrakasserad. Tur att jag hade en ny på lager!


En sak som jag inte förstår är hur tillverkarna av dammsugare lyckats göra så dålig in och utmatning av sladden, dom går alltid sönder så man får gå och slita i dammsugaren sen då sladden ska in så måste man typ pressa med alla muskler i hela kroppen för att den ska försvinna in i dammsugaren igen!


Jag har påsklov från kiosken tills på tisdag, under den tiden ska jag hinna,

Umgås med Linn.

Spela Bingolotto med Rickard och vinna en sprillans ny v70 el, xc70 spelar det ingen roll om det blir heller.

Grilla på Mosjön ( Inte Helgumssjön, viktigt)

Lyssna på Madonnas nya låt minst 50ggr till.

Tvätta/Putsa fönstren med hjälp av Dessan. (för första gången sen jag flyttade in här.) 

Man har ju iofs viktigare saker för sig än att putsa fönster!




Av emelie nylander - 14 mars 2008 18:32

När man kommer hem en fredag efter jobbet, och blir överraskad av att man fått ett paket med posten ( utan att ha beställt nåt) blir man så glaaad, det här behövde jag känner jag.


Jag som sagt att jag inte kommer få ett enda påskägg i år, har just fått ett.

Det här kommer jag leva länge på,  Vad gulligt av dig Carro, brev och godis man kan ju typ inte få nåt bättre!   Tack igen! :)



Av emelie nylander - 12 mars 2008 21:49

Saker jag vill ha,

- En katt som inte hårar, eller som dammsugar upp håret efter sig själv.

- En klänning jag hittade när jag fönstershoppade på nätet nyss. (1 099:- för dyrt)

- En Iphone, dom är megasnygga! ( Dock ännu dyrare än klänningen)



Saker jag vill bli av med,

- All gammal blomjord, "camping stolen" från 90-talet och den trasiga lampan, som allt ligger på balkongen.

- Allt som sitter fast i avloppet till badkaret.( utan att behöva pilla där själv)

-Det slaskiga vädret ute.



Av emelie nylander - 10 mars 2008 21:52

Radiotjänst är som en suddgummi som inte suddar bort utan bara smetar ut allt.

Idag erkände jag för killen från Radiotjänst i Kiruna att jag har en tv, men som inte är min för morfar fick den faktiskt av oss då han fyllde 60 år!

Kiruna skulle skicka en räkning till mig, alltså man får inte ha en tv i lägenheten även om man inte har den ikopplad, det verkar vara värsta olagliga grejen. 5,50:- per/dag, 2032:- per/år kostar hyran på att ha tv även om den är avstängd. 

Man kan ju se det mesta på datorn, även från svt, men har man ett tv-kort till datorn är man skyldig att anmäla tv-innehav. Jag ska aldrig köpa tv-kort.


Jag gjorde övesvämmning på toaletten nyss, tog ett varmt bad och spelade lite minigolf på mobilen, lugna gatan tänkte jag men ack så fel jag hade.

Vatten över hela golvet några sekunder efter jag dragit ur proppen, Tshirt hade ju lekt  ner en neon-rosa blinkande tärning i avloppet, Otippat!


Tshirt förtjänar en snigel på ögat, Inte jag.





Av emelie nylander - 6 mars 2008 23:24

Jag var på teater igår, as usual...


Sväng-gänget, jag och momma. Hon bjöd mig, jag tackade ja,  även fast hon ringde mig efter hon frågat mamma, sin bästis och en annan vännina.

Jag kan inte minnas sist jag var på teater, Det var en upplevelse faktiskt.

Salongen var till mesta dels fylld av äldre damer, och det var  helt tyst där inne, dom använde ganska grova ord i pjäsen, då fnissade jag eftersom damerna nog slog lock om öronen då de hörde ord som fitta och knulla.

Dom orden är ju mer -02.  Hon som hade skriviit teatern har även gjort manus till filmen Miffo och Hans & Hennes, så den "Lockade till skratt" som de stod i Tidningen Ångermanland.


Ikväll var mammut och Fliz på besök, vi åt bullar som mamma bakat och drack saft/te. Pratade strunt och surfade på nätet efter en ny soffa till mamma.

I morgon kommer Lina, hon blir hemma hela helgen, det är bra då har jag någon som kan ta hand om katten och någon som lagar mat till mig.


Godnatt.




Ovido - Quiz & Flashcards