Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under september 2009

Av emelie nylander - 28 september 2009 20:10

Redan natta igen, imorgon börjar jag 9.00 det kommer bli tufft.

Idag har jag sysslat med herrklipp, provat på lite olika verktyg och fönat.

Lyckades även med en så rolig grej att jag nästan grät av skratt!

Dessutom kom ett bekant ansikte  ( Jenny ) upp till skolan en sväng, jag blir så glad då man träffar någon bekant nu då man är så långt hemifrån, ja jag överdriver lite om avståndet hem...

Äntligen så ska jag få se Salander på bio imorgon Mysan hon är ett säkert kort och ställer upp och ser den med mig!

Nu blir det tvagning sedan Hollywoodfruarna.


 

Av emelie nylander - 27 september 2009 23:02

Det har tagit ungefär 20 dagar att skriva ut ett kollegieblock, man undrar ju vart detta ska sluta.


Ska läsa på mina Herranteckningar nu så inte Stefan ska behöva gå i taket imorgon, självklart kommer jag komma ihåg att kolla bärigheten på det jag gör.

Kommer bli en händelserik vecka känns det som, på skolan och efter skolan, det är kul när det rullar på med massa roligheter.

Jag vill ha plattängernas "Rolls Royce" men måste börja tänka lite mer på min budget så gärna inga utsvävningar på onödiga saker nu fröken Emelie.

Av emelie nylander - 26 september 2009 12:46

Har som de senaste lördagarna inte kunnat sova ut men känner mig utvilad, då passar det bra att börja den lediga dagen med att ha sig ett litet hemmaspa i badkaret, Ego-tid. smacka på en ansiktsmask, och en massa naturliga-tens i håret som luktar banan och sedan njuta.

Grått och "storm" utanför mitt fönster, funderar på att dra på mig lite varma mysiga höstkläder och ta mig ut i virvlandet av löv och grus. Ta mig ner på stan och kolla läget, kolla upp om det verkligen är Bingolotto ikväll som L bloggat om, då måste jag ju nästan prova lyckan. Har ju 4+ !




Dags att kila.  


Av emelie nylander - 25 september 2009 22:24

Mina två kombos har dragit till sina hemtrakter, jag orkade inte åka hem i helgen, så ikväll har jag tvättat och fixat, så nu efter att ha pyntat hela lägenheten med kläder förtjänar jag faktiskt att sätta mig med min Haägen-Dazs och njuta av livet och lite helg.

Idag har det varit irl-perm med vätska och allt. Kul!

Av emelie nylander - 22 september 2009 23:01

Vi fick överraskning #1 kring 10.05 imorse, PROV.

Överraskning #2 kom väl kring 11.15 den var av det mycket roligare slaget, Vi skulle få gå på Wellas frisyrshow idag!

Superkul, var 9 modeller med, vi fick se då de klippte och färgade efter höstens trender.

Överraskning #3 då ,var läxa som jag nyss gjort.

Det tog som aldrig slut men nu är allt gjort och jag har just lagt mig i sängen. Imorgon är det bara att ta nya tag, Jiha!

Av emelie nylander - 21 september 2009 22:27

Tiden går fort då man har roligt, helgerna går fort för att man är ledig.

Blev en rätt lugn helg, hade ju lovat Pia och Maria!

På fredagen blev det finmiddag på Önstabaren med 3 fina damer och en massa snicksnack.

Lördagen bestod av att hälsa på momma, laga mat med mamma, sedan avslutade vi med FF hos Guran, sedan kan man ju lista ut resten själv typ.  ( Förutom långprommis-powerwalken Rådom - Mo ) Som nästan tog knäcken på oss.

Ja, var ju inte första gången men i mörker var det lite klurigare att hitta.

Har redan lagt mig i sängen, hoppas på att jag somnar en vettig tid och att jag inte vaknar helt tvärt klockan 04 inatt som jag gjort de senaste nätterna!

Vem går på bio med mig i veckan och ser Salander in action  !?!?!?

Av emelie nylander - 17 september 2009 18:33

 

Ja det vet ju alla att är huvudet dumt så, osv.

Jag skulle kunna skriva en lång story om gårdagen men jag väljer att låta bli.

Vet liksom inte vart jag ska börja eller sluta men roligt hade vi.

Bäst av allt idag var att vi fick sluta tidigt från skolan idag efter att ha haft teori i 5 timmar, så man var rätt mör efter att ha suttit och tagit in.


Nu ska jag fortsätta äta mina rosa rattar och se lite mer från Mtv music awards.

Madonnas minnestal om M.J ,faktiskt hade nog jag kunna fixat hennes frilla om hon velat eftersom jag brukar föna Viola ungefär likadant! Pinks uppvisning/sång var coolt, ingen höjdrädsla där inte, åter till  MMA.


Av emelie nylander - 15 september 2009 22:51

Idag har vi flätat, så roligt!

Även klippt och "rullat", för den som är intresserad att veta.

Tydligen köpte jag värdelösa batterier på Clas-O också, tji fick jag för att jag ville spara 50:-

dessutom hittar jag inte usb-sladden jag skulle ta med mig i helgen, heller inte cykelnyckeln.

Det är vad man kan kalla röta  av det sämre slaget.

Har legat och läst, blir en skapligt tidig kväll, Gud så härligt.

Borde även träna lite,

10.

9.

8.

7.

6.

5.

4.

3.

2.

Skam den som ger sig.


En tanke till  E idag *


Ovido - Quiz & Flashcards