Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under juni 2008

Av emelie nylander - 29 juni 2008 20:00

Då kan vad som helst hända!

Carro kom på besök idag, vi åkte till Kramfors för att leta efter bil som annonserades ut på blocket. Eller fiske-bil (pansarvagn) menar jag!

Vi var bra som gpsar, tillslut så hittade vi vårt mål men skrothandlaren Helge på ca 70år hade tydligen sålt iväg bilen redan i maj då han lagt ut den men inte tagit bort annonsen, vi fick tips om att kolla efter bilar i Ångermanlands tidningen iaf så vi skulle nog hitta en annan bil trodde Helge och hans kompanjon, tack för det! Men lite besviken var vi faktiskt ändå.

Söndag som brukar vara så tråkiga, icke! Vi hann även med Sylos, milkshake/mjukglass och lite farthinder.

Nu är det snart dax för nattjobb.

Av emelie nylander - 13 juni 2008 01:03

Nu har jag hunnit jobba tre nätter, och idag har jag ätit kebab med dessan sen kom Ångman och Sjölanders-jänterna på besök. Blev mest hänga och prata skit, rätt nice om jag får säga det själv. Vi kollar ju ändå aldrig på filmen om vi hyr någon för att alla pratar hela tiden.

Annars är det väl som vanligt, Övernattningen i Bredbyn var trevlig, förutom att vi tog värsta omvägen hem och att jag blev så impad av renarna som stod på vägen att jag måste ha kastat linsskyddet  i diket då jag skulle kliva ur och fota renar på väg. Undra vad ett nytt linsskydd kostar då, 1000 spänn ällä ?! Korten blev inte bra heller så det var lite surt sa Emelie.

I morgon är det studenternas dag, grattis och grattis till mig som tog studenten för 4år sedan, vad fan har jag gjort sen dess, inte kört tåg i Åsele iallafall.


Bäst att se upp nu, klockan slog fredag den 13nde för en stund sen.

Av emelie nylander - 2 juni 2008 17:48

Jag har varit och fixat intyg från höger och vänster idag, tur att det är sommarväder så man kan ta cykeln. Var på ams och anmälde mig arbetslös, tur att jag var där tre minuter i tolv, dom stängde tydligen tolv idag (p.ga fint väder kanske) Så många papper man måste fixa innan man kan bli berättigad akassa! Ska försöka att inte ha så mycket med dem att göra, man blir ju mest förbannad.

Nu sitter jag på balkongen på en av mina nya ikea-stolar och äter sallad som jag gjort och njuter av min "semester"  sen ska jag göra mig klar för hundkurs med Linda och Luna.

Alla jag mailar till om lägenhet är utleid, störande att inte annonserna tagits bort då.

Tack för maten!

Ovido - Quiz & Flashcards