Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under november 2008

Av emelie nylander - 30 november 2008 17:10

Jag kan nog inte förstå att julen är så nära nu, man skulle egentligen ha tagit sig en tripp ner på stan för att få rätta julstämningen men det verkar vara ointressant för de jag har frågat.

Jag får väl tända första ljuset i min stake då och försöka att inte störa min nya "vän" Tussan.

Hämtade henne igår, damn vad svårt det är med valpar, jag fattar inte alls då hon är kissis el nåt.

Inatt då jag just lagt mig i sängen kände jag en främmande odör, ja Tussan hade poopat nedanför min sängsida!!! Vafan sa hon inget för, jag trodde vi lärt känna varandra och jag hon verkade ju tycka om mig!?!

Tur för henne att hon är så sööt.


Av emelie nylander - 29 november 2008 16:45

Jag har bloggat dåligt i veckan!

Om man ska sammanfatta min vecka så ser det ut ungefär så här.


Har jobbat 4 nätter, sedan sovit dagarna.

Lagat min söndertuggade tand vilket var mkt billigt 620:- dessutom gjorde det ont och jag andades nästan inte under hela besöket,tårarna var nära då jag insåg att hon redan tagit fram sprutan, helt klart värt!

Har varit på ljusparty som min gulliga kusin Lena bjöd mig på men  jag gjorde inga affärer, hade lite bråttom därifrån och ljusen kostar ganska många kronor men eftersom jag har nån slags mani på ljus så var det nääära.

Idag är det Linnea-dagen grattis hjärtat! Igår var det Mina-dagen, grattis i efterskott hjärtat.

Idag på min lediga dag har jag, tillverkat en adventsljusstake, fått en avdentsblomma av Eina som även bjöd in sig på fika med egenbakade lussekattoor! Gulligt.

Jag har dessutom köpt julklapp till mamma, vilket nästan ruinerade mig, även att jag förtjänade att inhandla ett par svart glans-leggings, nytt nagellack och även örhängen som jag ska ha på bröllopet.

Hämtade förresten ut min "bröllopsklänning" i veckan, jag är lite kär i den, man ser riktigt proper ut i den. Jag skulle kunna ha på mig den varje dag tror jag!

Nu sist ett tack till min momma för att hon finns, det som ger mig dåligt samvete är dock att jag inte vet hur jag någonsin ska kunna göra för henne lika mkt som hon gör och gjort för mig. Love


Av emelie nylander - 24 november 2008 10:27

Stormen som kom igår var ganska måttlig här på Remsle men ack så det snöar, man skulle ha haft sig en medoped att glida runt på nu!

Faktiskt tycker jag att det här vädret måste vara det sämsta gå-ut-med-hunden-vädret. Helt seriöst. Sneblåst och snö som slickar en i ansiktet då man försöker trampa framåt. Burr!

Måste lägga mig och blunda en stund, ska jobba nu till natten så då måste jag vara på alerten.



Av emelie nylander - 23 november 2008 23:41

Ja idag är det ju faktiskt den mest självklara dagen för att gå på bio så jag och Henry åkte ner och kollade på Patrik 1,5 som var en rolig film, även sorglig enligt mig.

Bio-popcorn dom är alltid lite speciella tycker jag, synd bara att jag nästan hann äta upp dem innan filmen började eftersom själva apparaten som spelar filmen crashade och vi fick byta salong.

Är fjällstorm ute, Nicko ska sova här inatt så vi har varit ute på en halv-lång-tur, var så ruskigt ute och blåste kallt, fy fan för sånt väder.

Nu ska jag se nyaste avsnittet av Lipstick Jungle, och på seriens namn så är det såklart en tjejig serie med liiite sex and the ciy-stuk. Me like!

Av de serier jag fick tips om så är det Moonlight och Supernatural som jag inte sett, ska nog ge dem en chans nu till veckan. : )

De serier som jag redan följer är,

-Gossip girl

-Desperata hemmafruar

-Dexter

-True Blood

-Californication

-Lipstick Jungle

-Nya 90210 men det har jag typ lagt ner.

-Boston tea party ( om det räknas, en av mina favvos iaf)


Jaa, jag gör andra saker än att kolla på serier också!!!


Av emelie nylander - 22 november 2008 21:20

Jag somnade kring fem imorse, funderade faktiskt på att ringa och väcka någon för att jävlas men nja!

Vaknade 13.18 enligt mobilen, jag trodde inte mina ögon men så var fallet.

Jag vet att jag ställde alarm på elva men någon måste ha stängt av det i sömn. Hann iaf på stan 20 minuter innan de stängde, köpte ljus igen och smålyktor, tur att jag rensat bort lite så man har plats!

Fick lite tips tilll håret, köpte inpackning IGEN och toning.

Nu känns håret faktiskt helt niiiice.

Även om det kanske bara är för stunden så njuter jag av det!

Nu ska Dessan komma hit så ska vi mysa och kanske ett glas vin som grädden på moset.

Bye



Av emelie nylander - 21 november 2008 23:15

Ljus är så mysigt, jag köper ljus på ljus. ( kaka på kaka)

Nu sitter jag i tvrummet i värmen av alla ljus och har en lugn fredagskväll.

Skönt att det blev 30 timmars jobb i veckaniaf, kan ju behövas eftersom jag inte fått ordning på min akassa än.

Men som Per skulle säga, Pengar har ju aldrig varit något problem!

Eller, jag behöver inga pengar, jag har ju mina mysiga ljus, ja så låter det just nu för att mysfaktorn är så hög, sedan blir det grin!!!

Idag har jag varit gudbarn-vakt, de var skoj o krävande, blev prommis runt broarna!

Näe nu ska jag ta kökssaxen och klippa till mig i huvve för håret känns inte bra alltså, dessutom hittar jag fan aldrig den perfekta färgen för mitt hår vilket jag måste spåna vidare på imorgon.

Har just ätit tofuglass, det är inget jag rekommenderar men däremot Ben & Jerrys!




Av emelie nylander - 19 november 2008 08:30

Tipsa mig om en bra serie att tanka hem!!

Nu måste jag sova, har jobbat natt men är pigg, eller övertrött.


Av emelie nylander - 18 november 2008 01:29

Jag kan inte sova, det går verkligen inte.

Jag släckte lampan, la mig i en bra ställning och blundade, tusentals tankar började snurra i huvudet så det var lönlöst.

Om jag bloggar lite kanske jag somnar in efter det.

Vaknade faktiskt i lagom tid idag, skjutsade Peris på sjukan för att göra magnetröntgen, sen bjuppa han på fika, det tackar jag för.

Sen blev det gym (typ skitlänge) kalorierna bara flög ur kroppen på mig, eller hur var det..

Handlade på Coop, sedan startade inte bilen, biljävlar.

Tur att jag hade köpt nötter och bananer så jag kunde ha fikastund innan räddningspatrullen kom för att fixa det döda batteriet.

Promenerade en lång sträcka  nu ikväll för att inte ha någon som helst energi kvar i kroppen nu till läggdags men ack...

Imorgon gör jag nog ett hunddagis av min lägenhet sedan kidnappar jag mitt gudbarn, det är faktiskt på tiden.

Klackarna i taket!!!



Ovido - Quiz & Flashcards