Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under april 2011

Av emelie nylander - 21 april 2011 18:51

Tjatigt värre.

Jag har förresten inte pyntat men det skit jag i.


Soffläge just nu, haft en riktigt bra dag på jobbet, kände mig så glad.

Nu laddar jag energi för att orka med några roliga bravader i helgen.


Fyndat idag, en blus 50:- ( 349:-) & en topp 50:- ( 199:-)

Jiha! <3


 

Av emelie nylander - 20 april 2011 23:26

"- Och du har färglagt håret ser jag"


Hur roligt var inte det!


Fått hem min klänning till klassträffen :)

Men efter Lindas kommentar vet jag inte om jag vågar ha den, eller vad är det man säger.

Don efter person.

  

Jag har fått ett fint sms ikväll.

Det gjorde min dag.


Tackar även Love för denna gången!

Hoppas frillan håller tills nästa gång du kommer till Norrlandet, eller så flyttar du hem!

 

Av emelie nylander - 19 april 2011 23:14

Nu har momma blivit firad för i år.

Jag fick spagetti och köttfärssås till att börja med, sedan blev det tårta och diverse kakor.

Efter det pladdrade vi alla i munnen på varandra medan André och Bettan tjafsade om vem som vann och fuskade på Uno.

Helt okej dag, roliga jobb med färger.

Nyduschad och redo att somna, dock lite irriterad.

Har kollat för mycket på serier på datorn att mitt internet blivit långsamt.

Går knappt att lyssna på en hel låt på spotify utan att det blir pauser var femte sekund.


Imorgon jobbar jag ensam hela dagen, då ska jag ha en mys-spotify-dag med bara kärlekslåtar!


Av emelie nylander - 19 april 2011 18:32

Idag är det mommas födelsedag! 

Det ska firas, väntar in bror som ska åka med till L-sele.

Jag bär klänning idag bara för att det är mommas dag men under dagens bravader har den nog blivit ganska skrynklig men jag tror inte hon bryr sig. :-)


Jag har ont i skallen, för dåligt med vatten idag!


På tal om det,


  Näe men gud jag måste ju skriva ett litet kort med rim till momma nu så det blir gjort tills vi drar.

Av emelie nylander - 18 april 2011 23:34

Det är en mening som ekar i mitt huvud just nu.

Men det spelar inte längre någon roll.

Så känner jag.


Helgen har varit fina fisken.

Lovvi har varit här, superkul.

Hängt med bara fina människor som gör min dag.



Jo just, jag drömmer så konstiga drömmar hela tiden.

I torsdags drömde jag att jag fick sms av min kollega med typ följande,

Har fortfarande ont i ryggen och så har jag fått veta att jag är gravid  så jag kommer inte i dag heller.

Hon är inte gravid, jag var ju tvungen att berätta denna dröm direkt på morgonen när jag kom till jobbet!

Inatt födde jag en liten dotter, bara sådär i en hall.

Navelsträngen var rätt seg att klippa bort. tror det var en vän till mig som gjorde det.

Var inte så otäckt att föda barn ändå och dom ploppar liksom ut när det väl ska ske.

Dock visste jag inte hur jag skulle ta hand om henne, jag hade ju inte ens vetat att hon skulle komma.

Jag vågade inte berätta det heller för vissa eftersom jag sagt att min utbildning skulle vara klar först sen skulle jag fundera på barn kring 30.

Så jag fick liksom smyga med det medans jag funderade på hur jag skulle göra om jag skulle behålla hon.

Hon var så liten och söt, och jag var glad

SÅ SJUKT!


Jag måste var omringad av graviditeter och jag är inte gravid, jag har menssmärtor denna vecka.




Tshirt har varit bort sedan igår.

Som tur var så kom hon hem nu ikväll.

Så mysigt, nu ligger Tshirt och Snöret här med mig i sängen


Av emelie nylander - 15 april 2011 00:13

Dagen har gått i raketfart!

Slutade jobba fem idag, då händer det man minst vill ska hända.

Jag blir sen, hela veckan har varit lugn men nu idag, näe.

André och Bettan kommer, vi går på affären, lagar mat.

Momma kommer, vill på nya lågprisaffären i city, MM heter den.

Så jävla långsökt - Mycket Mer för pengarna.

Var helt okej, köpte ett kattkoppel så Snöret kan få gå ut någon kväll och spana.

Hem igen, fika grodbakelser med momma.

Jonna kommer med Sture, Supersöt och trevlig kille, lugn och harmonisk.

Tjejerna verkar riktigt lugna och inte alls flamsiga i hans sällskap, än så länge iaf..

Sitter i soffan och pratar en stund med Jonna, klockan har då hunnit bli 22.30. Så hon beger sig hemåt.

Jag börjar dammsuga, vilket man inte får efter 22.00 kan jag tänka mig men vårstädningen hade inte tid att vänta, Den var på väg att ringa tillbaka vintern om inget hände.

Nu har jag ett rent fint hem med våriga gardiner, en tavla mer upphängd på väggen och även ett rent hår efter en välförtjänt dusch.


Imorgon kommer My Love till city, som jag längtat.

Hon är ju typ aldrig hemma.


Fullt schema imorgon på jobbet, äntligen lite stress!

Lägger upp bild på Sture imorgon, Han har världens puppy-eyes!

Nu drömmar om sommar, halloumi och svin-vin!

Av emelie nylander - 13 april 2011 10:57

Dammar hyllor idag, en lugn dag på jobbet, rensat och kastat lite.

Ska fortsätta damma men tog en liten paus.

har ju hela dagen på mig.

Trist att vara själv.


Blir spännande sedan då L kommer och visar upp sig i eftermiddag! :-)


Idag ska jag beställa outfit för klassåterträffen.

Blir väl från samma sida som jag beställde halloween-klänningen...


 

Så man känner att man får glänsa lite när man ska gå och mingla med alla gamla klassisar som redan via facebookenokken vet vad man sysslar med.

Av emelie nylander - 12 april 2011 21:59


Fotat lite bilder på plagg till tradera.

Det är lite jobbigt men jag har så mycket skit och vem behöver inte lite dollars.

 

Men vem vill köpa en klänning när man ser en katt som försöker klösa sönder den..Så illa är det egentligen inte men varje gång jag hänger en galge där på dörrhandtaget så hoppar hon och smäller ner den med tassen.



Vår-rensningen har tagit paus idag, fortsätter imorgon efter jobbet.

Ut med det gamla liksom.


Måste förresten visa vilken knäppis Snöret är.

Hon älskar oliver fyllda med chili, även feferoni´s vilket kan ses på bilden nedan där hon vägrar släppa taget.

    


Bäst att fortsätta.

Imorgon blir jag ensam på jobbet heeela dagen. Undra vad jag ska hitta på för tok då.

Ovido - Quiz & Flashcards