Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under mars 2010

Av emelie nylander - 22 mars 2010 15:42

Ja vart ska jag börja egentligen.

Ledig idag, har varit utanför dörren ca 2 minuter då L kom förbi för att ta en rök, sedan skulle hon vidare till mina nya grannar.

Fick lite energi av blåsten ute, så tog tag i det jag tänkt gjort, fotade och la ut lite krafs på Tradera.

Jag fattar inte att jag köper så mycket skit ! !

Kläder jag inte använder och som bara ligger och tar plats, vad är det för mening, man tror att man kommer använda dom någon gång men den gången kommer ALDRIG.

Jag måste fatta det,

Även att man har massa kläder som det inte ens är någon mening att lägga ut, Röda korset inte förrådet för fan!


Åre med tjejerna i lördags var fantastiskt roligt!

Railjam 2010 here I come...elle!?

 


Mot eftermiddagskvisten blev det Fun park, och alla var modiga.


Jenny i luften!


 

Linnea posar! 






 

Näe nytta igen nu.



Av emelie nylander - 19 mars 2010 23:41

Klockan 6.00 imorgon ställer jag mig uppe vid bilisten och väntar på bussen till Åre, åker med tjejerna på Trudes.

Ska bli roligt, dock lite jobbigt att jag känner mig helt slö i huvudet av förkylningen jag dragit på mig. Hoppas på att den är borta då jag kliver upp imorgon.


Börjar lessna på att bo på flickrummet, sökt efter sladden till min telefon i en halvtimme nu men hittar inget,inte heller hittar jag laddaren till min iphone som var min reservplan.. Jag vill inte bo i säckar längre.

Har en lägenhet på G, känns helt rätt faktiskt. Så förhoppningsvis i slutet av April flyttar jag.

Annars ligger jag bra till i planeringen och packning inför imorgon.

Kameran är med, nu gäller det bara att man hoppar upp ur sängen då klockan ringer imorgon och kokar choklad och fixar mackor.


Patient 67 ( Shutter Island ) var en bra bok, nu längtar jag efter att få se filmen, hojta till om någon vill läsa den, pocket är till för att ges bort då man läst dem, det tycker iaf jag.


Svart på en kvart är tydligen bara att glömma imorgon då man kollar Åres väder imorgon.




Vart fan är mina sladdar!






Av emelie nylander - 7 mars 2010 23:43

Jag har njutit av min ledighet i helgen, igår var det typ världens finaste väder så vi var ute på sjön och solade oss i värmen.


Jag fick tolka efter Erik och larven, var bra så jag slapp skida över sjön i min ensamhet ifall jag skulle falla genom isen!



Härlig åktur !

 


Den dagen gav mig vårkänslor.


Virkningen går bättre nu, men det är ju så att vänsterhänta är smartare så att virka med höger hand funkar bra nu.



Nu ska jag läsa lite bok, Patient 67 börjar komma in i boken nu och den verkar spännande.

Av emelie nylander - 2 mars 2010 20:00

Caroline som visade såna, jag vill så gärna kunna göra en sån till Freja men jag måste först få in tekniken i att virka, gav som halft upp igår.


Nu ska jag nog baka ananaspaj strax!

Vilken bagerska jag är.


Snälla gud fixa en lägenhet till mig.

...

Av emelie nylander - 1 mars 2010 23:36

Åt helvete med virkning, tack men nej tack, 

tacka vet jag stickning!

Godnatt.

Av emelie nylander - 1 mars 2010 20:41

Jag måste ju prova på att virka os-mössan, så idag på lunchen

sprang jag iväg, köpte virknål och garn.

Blir en röd, vem som ska få den har jag ingen aning om, bara hojta till om

någon är sugen.

Fast man ska ju inte sälja skinnet förän björnen är skjuten

Vore roligt om jag klarar det, har aldrig virkat förut, hälsade på momma efter jobbet, hon började på den och då såg det lätt ut men hon gjorde så snabbt så min hjärna hann inte riktigt med.


Slutar väl med att momma får göra klart den.

Så typiskt mig.


Ja ja jag kan ju inte sitta här, då lär jag mig ju aldrig att virka någe.






Ovido - Quiz & Flashcards