Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under februari 2010

Av emelie nylander - 28 februari 2010 22:53

Vad seriös jag varit med min blogg nu.

Dock inte nöjd över att bilden blev så hög men nu orkade jag inte mer, jag bloggar ju nästan aldrig heller men i brist på annat.


Helgens innehåll blev lugnare än förra, har jobbat sedan bara tagit det lugnt i Helgum.

Förra helgen tog jag & Mina en tripp och hälsade på Anna i Vemz. Jag har så roligt med er, tack för den helgen, det gör vi om, Branca, branca!


Jag vill att alla mina vänner som flyttat ska flytta hem igen, annars vill jag inte bo här i "slörphåle" fattar´ni!?!


Börjar få vårkänslor nu, så härligt!

Vill shoppa en ny garderob med somriga kläder.

Nu ska jag nog se lite på svt/play, skavlan.


Jag vill göra något galet!

Av emelie nylander - 15 februari 2010 21:31

Hjärtedag igår och ledig dag.

Jag gjorde nada, fick tillsammans med mamma & Tommy ett kort som Felicia gjort som det stod såhär på, Detta är inte orginalet utan gjorde en egen version av det lite snabbt.


   

Gulligt tyckte jag! :-)


Eina gav mig även en ask chokladhjärtan, var nog efter hon hört att hennes son inte tänkte ge mig något.

Lindah har jag fått en chokladrulle av idag, det brukar jag få på hjärtedagen  och jag blir lika glad varje gång!


Någon måste ställa diagnos på mig, jag är så trött hela tiden alltså.

Jag vill inte vara trött,  känner mig inte alls på topp.

Värdelöst i mina tankar, det måste bort illa kvickt.

Jag ska nog läsa lite sedan knepa och knåpa, var på tiden att man tog och köpte sig lite kryssord.


Jag har ett nytt läppis!


Natts.


Av emelie nylander - 8 februari 2010 23:31

Började min dag med att lägga mig på operationsbordet, trodde jag skulle slippa spruta men icke, tänkte att jag ska inte titta, jag ska inte titta. Kände mig rätt stark och hipp i en sekund...

Sedan tittade jag och sa, jaaaaaaa... nu kommer tårarna.

Tur det var en snäll doktor som tog hand om mig, han frågade vad jag jobbade med, hade inte tid att svara för jag var fullt upptagen med att tjurhålla min fria vänsterhand som ett skydd från att kolla när han skar mig i armen. 10 minuter senare då jag börjat andas igen kunde jag ganska lugnt berätta att jag är frisör-lärling.

Han sa - Ja jag fick veta tillslut vad du jobbar med!

Han sa iaf att jag var duktig och drog några skämt medan han plågade mig det trivdes jag med.


Efter det kunde jag andas ut och känna mig lite stolt, fikade på stan med momma, köpte skor crocs.(mitt favvomärke på skor verkar det som, äkta dessutom, har ju 2 par fejk sedan tidigare) Sedan tröst-shoppade jag ett par tights till mig själv eftersom jag varit så tapper tidigare under dagen.

Avslutade sedan med pizza på city med momma och bror, mycket trevligt.


Bäst man går och hämtar in Tsirt nu, hör att mamma skriker - Ohh

Hon har kaninen i knäet och tshirt är nyfiken på den antar jag.


Funderar på lös-lugg, skulle kanske passa till mina naturliga dreads..


 

Av emelie nylander - 2 februari 2010 21:43

Man lär så länge man lever och tur är det säger jag.

Idag har jag övat mig på att göra folieslingor, övning ger färdighet.


Jag frågade Felicia igår, vad kom först, hönan eller ägget?

Hon svarade att - det är väl aldrig någon som har kommit fram till det.


FEL, 188 800

"Det var ägget som kom först eftersom att det var en svan som bara kunde få små gula kycklingar och inga ståtliga svanungar."


Igår råkade jag somna på golvet framför min biltema-fläkt i fosterställning utan att jag visste om det, hade bara tänkt lägga mig där för att känna lite värme eftersom mammut snålar med värmen här i huse!


  Sen ville jag bara skriva att hår är ett fantastiskt material, så fantastiskt att man kan lösa mord med det!


Ovido - Quiz & Flashcards