Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under oktober 2009

Av emelie nylander - 29 oktober 2009 22:47

Riktigt skönt !

Redan bäddat ner mig i sängen, känns som jag hunnit med en massa saker idag samtidigt som jag tagit det rätt lugnt.

Imorgon blir det heldag med Flizan, först drar vi till momma och ser om hon kan bjuda på frukost, sedan ska vi plaska på badhuset, känns som jag kommer vara less efter ungefär 20 minuter. Helst om det är 78 andra barn i bassängen eftersom det är lov men mammsen måste ju få sova och jag har ju inget bättre för mig.

Efter bad ska vi till pappa, jag har fått en order som känns svår men ja vi får se hur det slutar ! 


Nu ska jag ligga och läääääsa. härligt!

Nöta.

Av emelie nylander - 22 oktober 2009 22:03

Jag säger det igen, vilken dag!

Egen hårvård, Fick mig en uppfräschning, och svart i håret. Yeaj, helnöjd!

Tiden gick, vi hade så kul att då klockan var 18.30 undrade vi vart tiden tagit vägen, Helluu vi slutar liksom 17.00

Alla i klassen är som en färgstjärna tillsammans nu, alla blev som crazy i färg och det fanns inga gränser.


Mikaela har bränt en skiva, så då måste vi faktiskt ha en klassfest på lördag säger hon, jag ställer upp, men först skola på lördag sen partey! Kommer bli riktigt kul.


Nu ska jag läsa, skriva, sova, rullning imorgon, dock inte helg efter det men spela roll!


Jag har beställt "inneskor" men kommer sålklart inte svika mina 40krs-foppaahs för det.

 



Av emelie nylander - 21 oktober 2009 21:33

Jag fattar inte att dagen gått så snabbt som den gjort.

Vi har klippt hela dagen, på förmiddagen klippte jag Sandra i min klass. Min första "riktiga" kund.

Superkul alltså! Så mycket roligare än att klippa Viola, hon har ju inte ens några axlar och sitter tyst som en mus hela tiden.

Jag är nöjd och hoppas Sandra är det också, var långa längder som åkte i backen på ena sidan och bak i nacken.

Min nya frippa är jag riktigt nöjd över, bort med det gamla håret. Tack! Iofs ser jag ut som vanligt typ men är nytt för mig ändå, jag är trots allt en samarbetare.

Nu blir det lite läsning, lackera naglarna, sedan sooova så man är pigg tills imorgon.


Av emelie nylander - 19 oktober 2009 23:10

Haft en lugn och skön helg, jag har försökt vara en bra barnvakt vilket slutade mest med gråt.

Jag fattar inte vad jag gör för feeeel, näe jag överdriver en aning, skam den som ger sig.

Caroline och Micke har världens varmaste hus, eller så var det mitt försök till att barnvakta som gjorde mig helt svettig..:) Jag måste tillägga att det var inte bara en bebis där utan 2, Carros Freja och Ciccis Elina.


Imorgon har vi stilanalys på skolan, så vi har fått fixa modeller till det. Självklart valde jag Mammut och Momma, för att jag saknar dem och  för att mamma har undrat när "dagen när föräldrarna får hälsa på är"

Ja hon verkar tro att jag börjat grundskola men visst vill jag ha dit henne, dock hade jag tyckt det varit pinsamt om jag var 14 år.


Nu blir det lite film!


En bild på sötisen.  



Av emelie nylander - 17 oktober 2009 11:50

Vaknade för en stund sedan, Innan jag öppnat ögonen tänkte jag, Hur kommer det sig att jag får sova tills nu!?

Helg hade inte hunnit komma in i min hjärna. Var läskigt.

Ungefär som då man vaknar upp och undrar vart fan man är, sen märker man att man sover i grannens säng..

Näe men ni fattar, det måste ju ha hänt alla.


Nu är det en dusch sedan prova min vackra styler. Äntligen. Längtar!

Av emelie nylander - 16 oktober 2009 19:32

Ute i skogen imorse med klassen i regnet, var helt okej förutom att jag valde att ha på mig tygskor.

Ergonomi på eftermiddagen, Peter hamnar på min lista på skönaste skratten jag hört!

Nu är det övningar som " Hitlers hund" och dyligt på schemat för att vi ska hålla i framtiden.


Nu sitter jag och väntar på att tvättmaskinen ska ha tvättat klart, sedan går jag till Alex, ser Idol och fredagsmyser en stund! Det förtjänas.


En till bild från Crew, rätt käss men man vill ju inte vara så påflugen och de flesta bilderna blev knäppa efter att jag fipplat till det lite. Typiskt mig.


 


Av emelie nylander - 14 oktober 2009 23:02

Var roligt med visning, många längre snygga frisyrer blev det och snebenor som nästan var överdrivna men snyggt!

Fått må gott hela kvällen efter all fixning inför visningen, blivit bjudna på goda smörgåsar och goodiebags, presenter är ju typ det bästa som finns! Även om det är herrprodukter, kan killar använda tjejprodukter så kan jag använda herrprodukter. Så det så.

Nu blir det nog lite läsning sedan släcker jag, man måste ju vara pigg tills imorgon inför städning.



 















Av emelie nylander - 14 oktober 2009 11:08

Sovmorgon, det är helt fantastiskt.

Jag ville rita ett kors i taket igår då vi fick veta det.

Veckan började bra,

I måndags hade jag finbesök av två söta vänner, Caroline och lilla freja, så självklart ville jag vara första blöjbytare!

Blev middag tillsammans i bilen, sedan mys här i soffan.

Igår hade vi en färgtekniker på skolan som ljusfärgade några i klassen, på eftermiddagen spårade det ut, det blev grönt, lila m.m Kul att se!

Idag börjar jag 13.30, klockan 14.00 kommer American Crew till skolan, då ska dom börja förbereda modellerna inför kvällen. Klockan sju blir det visning, vi och inbjudna frisörer ska få kolla då modellerna blir klippt och färgade.

Kommer bli roligt. Så kvällen kanske blir lång.

Dags att piffa till sig kanske!

Ovido - Quiz & Flashcards