Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under november 2010

Av emelie nylander - 17 november 2010 14:01

Varit ute i kylan på en liten promenad nyss, postade några brev till Sandra borta vid videoteket.Så skönt att komma ut lite.

Känna friska luften!


Vi hade vår Goldwell-säljare här på morgonen.

Har kommit ut en ny serie som har,

Repair och real moisture sch + 60 sec treatment.

Längtar tills det kommer så man får prova det.

Mer info sedan om det.

Känns för mig som årets julklapp!


Nu har jag två klippningar efter lunch, fun! :)

Ikväll ska jag inte kolla serier till 01 på natten iaf.


Av emelie nylander - 16 november 2010 20:39

Spelar sönder. <3

Idag har varit en bra dag.

Nu ska jag sticka!

Av emelie nylander - 16 november 2010 13:28

Nu kanske man undrar om det verkligen går att vara där på en måndag,

Ja har man en shoppingdag med mammut först sedan går på helkroppsmassage som man fått av mina vänner så är det bara så!


Var på loppis igår, köpte en kaffekopp till pappa, var inte till honom på farsdag så tar det till helgen.

Förövrigt jävligt less på Handels alla dagar, shoppa och shoppa.

Man känner sig verkligen tvungen att köpa något på alla dessa dagar, eller jag gör det iaf.

Kaffekoppen kostade 15:- tycker jag var bra pris och är less på att köpa lotter som man inte vinner på, slipsar som inte ens används och dyra jävla parfymer som dom säkert redan har gott om i badrumsskåpét för att dom får det redan och ett tiotal dusch och rak-set på jul varje år.


Näe jul räcker det, då blir man nog ruinerad.

Media pressar folk nog då, tänk att folk tar på sig en massa onödiga lån då. sick värld.

Ja nog med irri-tankar nu, jag längtar till riktig julstämning iaf.

Vill börjar sätta upp julsaker redan.

För jag har en ny adventsstake.


Jag har en timmes lunch nu varje dag, så härligt att man hinner skriva av sig lite.




Av emelie nylander - 15 november 2010 10:14

Igår gjorde jag ingenting nästan.

Mamma och momma hälsade på en sväng, sedan gick jag på affären eftersom jag snytit bort allt toalettpapper här hemma.

Efter den lilla promenaden låg jag hemma i soffan och drack en julmust och stickade och myste med katterna.

Var rätt skönt men har inte gjort något vettigt alls på mina lediga dagar, kanske behövdes iofs så att jag ska bli fri min snuva och hosta.



Idag ska jag nog vara med mamma, eller vi får se. :)

Tur att jag inte sov längre idag eftersom jag börjar åtta imorgon, Pjuh!

Av emelie nylander - 13 november 2010 15:56

Blev en riktigt lång promenad, jag ramlade inte en enda gång.

Tur att man är stark som Stella, vi gick runt broarna i snöyran.

Nu ligger jag och Snöret i sängen, hon ligger runt halsen på mig.

Det gör hon varje kväll, det är mysigt.


Kanske blir till att umgås med hon på den här bilden sedan,

 

Pajasar!


Usch tänk när man dör, hoppas man får ha alla minnen kvar då så man kan ligga där i sin lilla " etta" och skratta hela tiden, ja gråta måste man ju också få göra men bara ibland.


Av emelie nylander - 13 november 2010 10:50

Ledig helg,  trist att vara ledig och inte vet vad man ska göra.


Även att jag har snor i hela huvudet, hur mycket jag än snyter mig så finns det en oändlighet kvar av det och min hals är inte heller bra.

Snälla gud kan du ta över mitt snorande, jag blir helt förstörd av detta, jag kan inte sova med stängd mun för då avtar min andning nästan, vilket även resulterar i att jag blir helt torr i munnen och läpparna är helt nariga så jag har just blivit beroende av cerat också.


Tack på förhand.


Som tur är har jag en vän som heter Stella som jag ska ta en härlig och lång snöprommis med eftersom Sandra jobbar.

Så bäst jag rycker upp mig ur sängen snart, så jag kan släppa ut Snöret från toaletten så hon får busa lite med Tshirt också.


 

Snodde en bild  av Sandras faceb, på Stellan som jag kallar henne.

Av emelie nylander - 10 november 2010 21:43

Just hemkommen från en promenad,

ätit första snön för den här vintern!


Ville lägga mig ner på en vit orörd matta av snö, blunda, lyssna på sprängande hög musik, rensa tankarna, drömma mig bort och göra stora änglar som ska vaka över mina vänner och familj.

Jag gjorde det i min fantasi, annars kanske folk tror att jag blivit tokig.


Så mysigt ute men Hallstabacken som jag skulle gå och titta på var ju inte tänd. Man såg inte ens backen.

Jag vill ha slalom i julklapp plus att jag vill åka till fjälls flera gånger vinter, vilket jag verkligen inte kommer ha råd med.

Man måste ju kunna drömma iaf.


Älskade lillasyster till Tshirt.


 




Av emelie nylander - 9 november 2010 19:29

Har jag väntat på att Tshirt ska få en lillasysterkattunge.

Hon är på väg hit nu, ska bli mysigt och förmodligen jobbigt.

Man glömmer bort hur jobbig dom är typ första 2-3 åren så nu var det liksom dags eftersom jag har glömt det nu.


Maskerad är ju superfun.

Caroline för dn skull,


  Nu måste jag gå och fixa en liten bädd till bebisen.

Så nervöst med en ny familjemedlem, hoppas Tshirt blir glad, tror inte hon fattar att något är på gång. He he.

Ovido - Quiz & Flashcards