Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under juli 2009

Av emelie nylander - 31 juli 2009 15:31

Och hela familjen så klart!

Jag längtar tills du får komma hem så att man kan få höra hur allt varit!


Ja så nu bor jag hos mamma, tshirt ligger här på bordet. När mamma är borta dansar Tshirt på bordet eftersom mamma är så petig annars...

Ska dra ner till stan snart och lämna nycklarna och få lite kosing.

4 Nätters jobb kvar sen blir jag ledig nästan en hel vecka!

Då ska jag hinna umgås med Linnea som är hemma.


Om jag kunde skita guld,

Skulle jag betala all min skuld,

Sluta betala på krita och bara sitta här och skita!


Natthumor från natten som var...

Av emelie nylander - 28 juli 2009 16:21

Jag har tagit på mig att jobba torsdag också, så från och med torsdag blir det 5 nätters jobb. Då kommer jag vara okontaktbar känner jag.

Men jag gillar då det klirrar i kassan, kan behöva allt klirr jag kommer åt nu innan skolan börjar, dessutom har jag ju fått för mig att jag vill fixa håret och det kommer förmodligen att kosta några slantar det också.


Imorgon efter nattjobb så ska jag och momma försöka fixa klart allt i lägenheten, fortfarande massa småsaker som jag inte vet vad jag ska göra med. Det är faktiskt okej att kasta gamla födelsedagskort.

( Nu kommer jag aldrig mer få några heller ifall någon läser detta, så då behöver jag aldrig mer ha dåligt samvete över att jag kastat några heller )


Så på fredag har jag och Tshirt flyttat in i flickrummet på Östmanshagen igen. 


Lägger in en bild från helgens bravader som jag snott av Lina.

Var en riktigt trevlig helg, utgång med Dessan och Linn på fredagen, vi drack hgb sedan utgång med Lina på lördag.

Bilden visar mitt riktiga jag och helst hur jag känner just nu.


Av emelie nylander - 27 juli 2009 14:24

Packa    jobba natt    packa    städa    packa   sova    umgås?    packa     avtal

    tshirt         oreda        regn      En fika på stan med min Henry  !

Av emelie nylander - 21 juli 2009 18:36

Jag vet inte hur jag ska förklara det, har ingen lust med det heller.


Två nätter kvar att jobba sedan blir det till att packa mer, Jag undrar vart alla saker jag har i lägenheten kommer ifrån.

Jag lär inte ha köpt dem själv, att jag ens har så mycket kökssaker då jag hatar att laga mat.

Känner mig utvilad idag och seg, går det ihop, ja det lär vara vädret som spökar och klimakteriebesvären. (?)

Momma min ängel kom och väckte mig idag, hade gjort plättar och tagit med hjortronsylt. Kanske man ska lägga sig i soffan och gnaga på dem.

Av emelie nylander - 20 juli 2009 01:02

Lägger upp någon fler bild imorgon.

Av emelie nylander - 20 juli 2009 00:27

Vad skönt det är att ligga i en säng, har sovit i bil två nätter.

Borta bra men hemma bäst, Så Tshirt och jag har det mysigt nu, hon har ju egen sida på sängen nu då Henry är borta. Fast vi vill ju egentligen att han ska sova här så klart, ja om han inte snarkar.

Åsele har varit bra, härligt väder, badning, färgglada drinkar (typ) det låter iaf bra. Jag har invigt mina nya skor också, jag ångrar inte längre för en sekund att jag impulsköpte dem.

Åh vad jag längtar tills Dessans födelsedag, synd bara att jag inte kan närvara.

Nu ska jag fortsätta se Harper´s Island , spännande nu.


Lägger in litte bilder från helgen.

Av emelie nylander - 14 juli 2009 17:01

Jag hade tänkt nu att det blir inget mer köpande.

Jo tjena, nu har jag inhandlat två par skor, inga skor som man kan ha i höst, vilket hade varit ett bättre val utan 2 par sandaler.  Helvete.

Nu ska jag inte köpa nåt onödigt utan bara nyttiga saker som mamma skulle ha sagt. 

Saker som kan vara bra att ha i höst, för då blir det knapert! 

Har faktiskt redan börjar göra mig ett litet förråd av saker tills dess med nödvändiga saker som tex, en mascara, gummisnoddar, en rosa tandborste, skrivblock, 2 st cardigans och sen var det nog inget mer.


Har min kamera på laddning, hoppas batteriet var slut bara så att det inte är något annat fel eftersom den ej gick att starta.


Nu väntar tre nätters jobb på nattpatrullen!


Av emelie nylander - 13 juli 2009 14:37

Fan vad drygt men jag måste ju.

Idag ska skrivas kontrakt, snart får jag flytta in hos mammsen.

Måste börja packa dessutom, Gud ge mig styrka..


Lägger in lite bilder från bröllopet.

Ovido - Quiz & Flashcards