Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under januari 2011

Av emelie nylander - 19 januari 2011 17:18

   Imorgon ska jag färga håret förhoppningsvis!


Jag har lite idéer nu, men hur fan ska jag ha tid och pengar till detta projekt. Sitter och ritar lite och funderar. Spännande, tror till 99% att jag inte kommer ångra mig.   

För det är så roligt.

Av emelie nylander - 18 januari 2011 16:54

Haft slingor nu på eftermiddagen.

Man vill gärna inte bleka ett redan blekt hårstå flera ggr, på sig själv var det annat. Respect för Blondor powder!

Vi har fått in ett nytt silverschampo som jag provade i eftermiddag.

Det var bra! Riktigt pigmentrikt och mörkt!

Är Fudge´s nya. Ska heller inte vara så uttorkande och så luktar det vanilj. Me like.

  


Dock är ju min egna favvo för att inte få ett dassigt trist hår, Revlon´s,    "tangerine"

Kan inte leva utan den.

Inpackning & pigment på samma gång.

Även den finns för blonda hår, "white platinum" bra på blekta hår.´


Sedan blir det L-time, vi ska nog äta thai & sola hoppas jag.   


Av emelie nylander - 18 januari 2011 13:41

Beställde nu i morse ett örhänge, megafint med ett kors på.

Längtar tills det kommer.

Vill beställa en massa örhängen men det går ju inte.


Lugn dag på jobbet, sitter på lunch nu men kl 14 blir det sling.k

Var på stan en sväng nyss, slut på foundation, usch tycker inte om att köpa sånt, kosta pengar!

Även att jag köpte mig två lack, ett behövande lack.

Mina naglar går att slita loss i lager tills dom blir supertunna.

Måste jag byta jobb nu?!

Näe nu ska jag sätta mig till rätta i kontorsstolen och smörja in naglarna med avocadoolja och känna lugnet en liten stund innan det är dags igen.






Av emelie nylander - 17 januari 2011 10:51

Långsamma måndag.

Allt går sakta, Åh vad jag sitter här.

Tankar hela huvudet, jag vill ligga i min säng.

Inte prata med någon, bara vara.

Synd att det inte går.

Även att jag fått någon slags halv-förkyldning.

Antingen eller tycker jag.


Nu ska jag läsa TÅ.

Av emelie nylander - 15 januari 2011 01:10

Jag ligger och lyssnar på lite musik.

Har sett film med P, L, M, nån action-skit-häftiga-ball-film

där typ alla skådisar-anabola-två-meter-långa killar var med.

The expendables hette den tror jag.

Jävla overklig film.

Idag fyller papput år, han blir 48 år,

var lite hispig tidigare i veckan

och trodde det var 50års-kalas på gång.

Tur att jag smsade mams och kollade upp det riktigt.

Idag ger jag en extra tanke till E,


Skickar upp 3 blå fiskar till dig i mina tankar.

Antingen är jag förkyld som fan imorgon eller så

är det bara sken-förkylning jag har nu.

10-15 jobb i morgon sedan vette tusan vad som händer.


 



Av emelie nylander - 14 januari 2011 16:46

Robyn är så bra, så härlig!


Sitter och väntar, så skriver lite men har inget att skriva.

Så jag säger det så här.


Snart helg men jag jobbar imorgon, skönt det också.

Har ju sovmorgon och får sluta redan 15.

Mysan ska komma och få slingor!


Den här staden är död, seriöst.

Knappt en kotte på stan, är det kylan eller har alla gjort bort sina pengar.



Av emelie nylander - 13 januari 2011 10:09

Detoxen, dag 4.

Ständigt kissnödig efter ca 12.00 varje dag.

Känns konstigt i min mage, undra om det är bra, är det fjärilar ?

Med tanke på att min morgondrink består av björk och rötter ( typ)


En lugn dag idag, jag är även trött, därav rubriken.


Jag vill färga håret, känns så skönt att inte ha håret kallt rött längre iaf.

Huvudsaken det då! Ska klura lite på hur jag ska färga mig...Har sett en superfin färg men vet inte hur jag ska få den utan att det blir en ojämn färg.

Tog hem mina julklappar från jobbet igår, Perfekt.

Älskar Penetraitt ! Så drygt och löddrigt.

   Fast endast schampot.

   Och en spray, den kommer räcka till midsommar eller längre. Härligt!

 (Snodde lite bilder på Lyko.se )


Även att jag rekommenderar Dualsenses nya Green-serie, Repair-inpackningen luktar så rent.iofs är den ju 98% naturliga ingredienser.

Jag rakar benen med den, ( I brist på rakskum och ork att handla det)

Superlena ben!

  

Näe kanske man ska göra något vettigt.

Beställa lite färgbomber!

ha en bra dag ni som läser!

Ovido - Quiz & Flashcards