Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under augusti 2009

Av emelie nylander - 31 augusti 2009 21:20

Jag har en hårddisk som jobbar på högvarv just nu , då jag gick hem från skolan visste jag knappt vad jag gjort idag!

Vi har gjort så mycket och lärt oss så mycket. Jag har haft superroligt jag har blivit förvirrad , sedan har det ljusnat och tvärtom!

Alla var så koncentrerad och tysta då vi klippte, sedan blev det föning av alla dess slag, kanske de 21 fönarna som tagit död på mig idag.

Nu börjar jag ta in allt som hände idag, har renskrivit och har varvat ner med ett varmt bad.

Ikväll lär jag slockna snabbt.


Nej jag har inte blivit blond, va trorú själv!


Av emelie nylander - 28 augusti 2009 20:52

Innan det här är klart säger min fröken....

Jag tror henne.

Gjorde helg idag 17.00 gick och köpte mig en ny tekopp, tesil och ett nytt te som jag sitter och smuttar på nu. Så härligt med stora tekoppar ! 

Helst från indiska ska dom vara, nu blir det lite mys i soffan och läsning.

Har kombofritt, lite trist att jag glömt att ta med tvdosan då eftersom jag bara kan se på ettan eller tvåan då.


 Jag saknar Pamela.

Av emelie nylander - 26 augusti 2009 20:14

Äntligen har skolan börjat!

Känns fantastiskt, imorgon ska det göras hästsvans, tar ca 40 minuter säger vår underbara fröken (!?)

Händelserik vecka hittills på skolan och även fritiden, träffade Caroline, Micke och Freja (gullunge) i måndags, det behövdes så man kunde varva ner och skratta efter första skoldagen.

Idag innan vi slutade kom kusin Sandra på besök och Johanna, Thindra, Madelene, sedan blev det lite shopping, dom var som galna men jag nöjde mig med en tröja och ett armband, man är ju liksom student nu men jag tyckte jag var värd den efter allt jobbande i somras.


Nu ska jag göra min läxa. Sare!

Av emelie nylander - 20 augusti 2009 21:41

Jag vill gå på bio, vem hänkar !?


Plats: Saga Biograf Sollefteå 21/8

Film: Överraskning

Snacks: Popcorn, läsk & en påse tuttifrutti

Planerat och klart!


Jag vill se Sommaren med Göran iaf eller ja det spelar ingen roll vilken film detblir.

FF

Av emelie nylander - 19 augusti 2009 22:43

Tshirt och jag myser i soffan, bara bra på tv dessutom, Montana!

Alltså inte Hanna Montana eller vad hon nu heter som mina småsystrar tycker om.


Lugna dagar på torpet, inombords en tornado,har någon slags iver i kroppen, Men om jag ska citerar Sandra " - Ja, på måndag börjar helvetet" (?!)

Umgicks med Linda idag, Hängde på bryggis, kollade in tapeter på Åhmans, fyndade en ljuskopp 17:- 


Kanske jag borde lägga upp lite sommarbilder.

Så roligt att kolla på bilder på min dator, jag skrattar!

Minnen.





Av emelie nylander - 18 augusti 2009 12:49

Ja jag är supernervös inför skolstarten, jo det känns bra att bo i Örnsköldsvik i 5 månader, nej jag har inte ordnat praktik efter skolan än men det är jag dock inte så nervös för eftersom jag är flyttbar och helst inte vill bo o Långsele igen ( även om här händer fräna grejer som att dom hittade en säkrad granat på skomakeriet igår i en stövel.)

Nej jag är inte färdigutbildad efter 5 månader utan måste gå som lärling i 2,5 år men det är ju ett tag tills dess, nu ska jag mest koncentrera mig på vad jag gör och inte på vart jag har fingrarna, och självklart kommer det förekomma blod,svett och tårar vilket känns nyttigt.





För den som är intresserad att stödja mig under skolgången, mejla för kontonummer och mer info.


Av emelie nylander - 16 augusti 2009 18:24

Det kan jag hålla med momma om.


Jag skrattade så det kom tårar då jag fick svaret från 118118 där jag skickade frågan, Vem är Emelie Nylander från Sollefteå.


"Emelie är en mörk söt tjej som gillar katter.

Hon är född i oxens tecken.

Hon gillar att skriva och tycker att hon är lite tramsig.

Hon har precis köpt en ny mobil och fixat håret.

Hon är ofta tillsammans med vännerna och fikar och grillar."


Känns som att de googlat mig sedan snokat igenom min blogg för att kunna svara på min fråga.


Jag funderar på att beställa lite kläder, jag vet att det försämrar min skol-budget men då man gick grundskolan så brukade man ju ha nya kläder till skolstarten, det som var bättre då var väl att man slapp betala dem själv.

Helst skulle jag vilja ha klänningar på mig varje dag, hittade en på rea som jag är sugen på.

Men lämnade två säckar kläder shos momma  som hon förvarar tills jag drar till Övik och hon har gett mig förbud att köpa klänningar eftersom hon hittat 13 stycken.

Men dom är ju gamla liksom, det tänkte hon inte på så dom gills inte.


Läsa lite Salander och Blomqvist kanske och mysa med Tshirt nu.


Av emelie nylander - 13 augusti 2009 22:34

Med Linnea på stan idag, sedan blev det en tid för hårfärgning, jag längar verkligen, så less  på tråkhåret som hänger och slänger.


Nässe och tjejerna var fantastiskt, det är så nice med härliga kompisar som man kanske inte träffar så ofta men ändå känns det som igår då man ses och man kan prata om det mesta och ha jävligt kul.

Hade ju varit jobbigt med krystade tjejträffar!


Nu har jag iaf "sommarlov" tills skolan börjar, fast jag vill jobba nu in i det sista, jobbigt att vänta men den som väntar på något gott....

Jag måste kolla efter lite jobb nu, fixa så min nyckel inte hamnar på fel ställe och sedan kryssa lite.




Ovido - Quiz & Flashcards