Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under november 2009

Av emelie nylander - 19 november 2009 23:03

Ja jag trodde också det menades 7kilo men icke!


Morgonen började med prov, faktiskt ganska otippat!

Efter det teknikträning, applicera färg (balsam) tempo, tempo.

Eftermiddagen fick jag klippkund, nervöst men samtidigt superkul, helst då man får så härliga kunder.

Veckan har gått så fort, imorgon blir det hemgång men först skola och lektion med Maria!


Jag funderar på ett par skor som matchar med nya Band Hero eftersom skor från skopunkten läker in vatten efter några gångers användning.

Ger mig tusan på att dessa Dr Martens är vattentäta flera år!



  Godnatt

Av emelie nylander - 18 november 2009 23:20

Jag vill tacka min Master idag för att vi aldrig får veta i förväg hur dagen kommer att bli.

Det räcker med ett ord, sveriges förmodligen längsta ord,  Ammoniumtioglykolestrar.

Eftermiddagen bestod av att jag rakpermanentade Robar i min klass, det var en upplevelse!

Härligt när man inte behövde rulla upp håret på spolar men riskabelt utan bandbomull.


Eftersom vi kom hem rätt sent ikväll blev det nudlar till middag och så kom plötsligt ett glatt samtal från Anna som var på ingång mot Övik så hon kom förbi en sväng sedan kom Sandra i klassen, vi fikade födelsedags-fika som var kvar sedan Sofias födelsedag och pratade.

Vi gjorde ett fint avslut på kvällen med att Sandra läste upp cirka 70 frågor för oss som vi glatt försökte svara på, Godkända blev vi allt! Jiha.

Ska inte somna kring 03.00 inatt så är det bara.


Av emelie nylander - 16 november 2009 19:32

Tog bussen imorse till Övik, började skoldagen med frisyrhistoria.

Efter det blev det grupparbete, vi fick en budget på 50:-  och skulle göra en frisyr i rokoko-stil.

Av den dåliga budgeten köpte jag och Mikaela en vindruvsklase i glas som förmodligen var julpynt och en stjärnfrukt.

Började sedan med vår frisyr, som inte blev som vi tänkte,vi ville ha en högre barba-pappa-form för att inte göra som de andra men  det slutade med att vi skippade hönsnätet,  sen blev vi blev orkeslös men ändå halvt crazy, iofs var det väl menat.


  


En bild på Gaga-wannabe som vi gjorde.


 

här är några kreativa frisyrer som mina klassisar gjort.


Nu ska jag ta mig en välförtjänt dusch sedan blir det te och honung så min hals ska bli len och slippa ha ont, snart växer det väl ut en knorr på mig..

Av emelie nylander - 11 november 2009 23:05

  Ja undra hur lång tid det tar att göra detta verk!


Idag efter skolan var jag in i Matrix-bussen, inhandlade lite bra-att-ha-saker för hemmabruk så ikväll färgade jag mina bryn i samband med dusch.

Även att vi hade utvecklingssamtal idag, kändes som de man hade då man gick grundskola, dock utan föräldrar vilket kändes som ett plus, dom skäms ju så lätt päron.

Jag var ändå så nervös inför samtalet att jag inte kunde sitta still, satt och drog i luggen och svajade med ena benet, tänkte ska jag skratta eller gråta, det är sant, men kände att jag kunde pusta ut då jag var färdig med samtalet!

9dels-flätan sitter förresten, gav den en andra chans förra veckan och använde dessutom hjärnan. Den var ful då jag inte kunde den men nu är den fan riktigt snygg!


Natte

Av emelie nylander - 10 november 2009 19:53

Hade jag 10.00 imorse, oj vad spännande det var och läskigt på samma gång, nervöst dessutom.

Det gick bra och känslan som kommer då man är färdig med kunden är så härlig!

Så kul att klippa "på riktigt" men man ska ju ha kul på jobbet sägs det.


Känner mig trött efter dagen, känner mig trött i huvudet, känner mig trött på November även fast inte ens halva månaden gått. knepigt, det måste vara mörkret och det gråa vädret, ge mig ett snötäcke att se på vägen till och från skolan, jag vill ha ljusare i mörkret.


Klockan är redan 20.00 tiden flyger iväg, ska ligga här under filten och läsa tills jag somnar tror jag, kanske även att jag lackerar naglarna och skriver en lista "viktiga saker att fixa"

Bye.

Av emelie nylander - 8 november 2009 13:36

Har varit en rolig helg, visning i Umeå igår sedan Mli x 2 var med och firade Mikaela som fyllde år så vi var hos henne och fixade oss och skrattade en massa, sedan blev det Olles med Skilda världars egna Dj Bengan, jag förstår inte att inte 90-talet ringde honom och ville ha tillbaka sina svenska låtar och gamla schlagerhits.


Visningen gav mig en massa inspiration och tokiga idéer, bra det eftersom vi ska börja trendutveckla på skolan snart sedan ska vi ju fixa en modell till den sista November som ska klippas,färgas, få "ögontouch" snygga kläder och accessoarer. Fixat !

Sedan blir det fotografering i studio, fan vad kul! Kan knappt vänta tills dess.


Nu ska jag rycka upp mig, inväntar den efterlängtade tvättstugan, lite läsning och funderingar.

Tack för mig och att jag finns.


Ovido - Quiz & Flashcards