Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under augusti 2010

Av emelie nylander - 30 augusti 2010 20:27

Jag spådde mig i kaffesump för några veckor sedan.

Känns som allt var en lögn.

Jag ska inte ha två barn, jag ska ha minst tre.

Jag längtar tills dess..


Imorgon ska jag vara med min älskade momma, det finns ingen som henne.

Hon ska sy om min klänning, jag ska kolla på. :-)sen ska vi bara mysa.


Fick en present idag av en fin vän.

Bara så där, ett snyggt linne. Det ska jag ha på mig hela veckan, typ.

Tack Mysan!


Kollar fångarna på fortet nu, måttligt roande.

Jag kunde gåtan, blåklocka.


Hej.

Av emelie nylander - 25 augusti 2010 21:24

Jag måste fråga mig själv vad jag gett mig in på..

På tal om det, det tog 2 jävla dagar att få passet, sickt snabbt.


Alltså vilket helvete det måste vara för missbrukare då de läggs in på hem och inte har tillgång till droger längre.

Dom måste ju må värre än en påse skit första veckorna, att dom inte klättrar på väggarna förstår jag inte, fast vad vet jag det kanske dom gör.


Har iaf pentat hår idag, blir lite sugen på att göra det själv också men njaaaa...


Jag är så trött, fryser och tycker synd om mig själv !


Natte


Av emelie nylander - 23 augusti 2010 20:15

Jag känns inte som jag.

Jag vill helst vara jag, men skam den som ger sig.

Ska ta mig ut på cykeln, känner mig dement, borde ta på mig hjälm.

Men det kommer jag ju inte göra...

Helvete.


Jag har iaf under dagen varit med momma   och vi har gjort viktiga saker som pass, osv.

Så jag verkligen kommer med på båten utan konstigheter.


Så nu på eftermiddagen fick jag sömnsjuka, typ iaf.

Började läsa min nya bok, sidorna ramlade ihop.

Jag somnade, antingen var det verkligen så att spikkudden gjorde mig avslappnad eller så var jag bara trött redan innan jag la mig på spikkudden.


Varför återkommer konstiga drömmar till min huvudkudde hela tiden.

Perioder då man drömmer hela tiden näe man ska sover är så jobbiga. Blir bara om konstiga saker och människor, inget hänger ihop. Allt blir fel hela tiden. Jag stressar i mina drömmar.



Matlåda för imorgon klar, nu drar jag ut på tuuur!






Av emelie nylander - 22 augusti 2010 22:56

Igår drog jag till Anna i Sundsvall, vi hade en mysig kväll!

Så imorse var det till att stiga upp 6.50 för att sedan dra vidare mot Midlanda och hämta bror m.fl sedan bar det hemöver igen. Var hemma igen kring halv tolv eftersom vi var tvungen att dra en fika på Shell sedan tvinga in A på akuten för att kolla upp den stora foten !


Eftermiddagen har jag spenderat med Dessan, vi var och åt " pizza å sånt" sedan hyrde vi en film. Blev en lugn och skön kväll tills jag kom hem..

Jo vem sitter inte i trappen, om inte Tshirt.

Hinner nästan gå uppför trappen, men möts av ett lik. Ett litet huvud, två vingar och en bakdel på något som varit en söt liten fågel.

Boven i det hela måste ju vara Tshirt, startade en utredning direkt, ringde L, Funderade på vad jag skulle göra. Slutade iaf med att jag fick plocka upp delarna av fågeln, för att inte grannarna ska bli tokiga på mig eftersom de vet att jag har en katt.

Är fortfarande i chock, trodde inte att min knuss gjorde sånt här, jag fattar inte hur de hinner få tag på en liten fågel. Jag rör inte Tshirt.

Jag kan aldrig mer pussa henne på munnen efter det här, känns det som just nu iaf..


Jag sa iaf till henne det som tar bäst att få höra av sin morsa,

- Jag är så BESVIKEN på dig.


 

Av emelie nylander - 16 augusti 2010 00:24

Idag var jag och L på trip.

Blev spådda. Sickt.

Man blir helt paff efter en sån grej.

Ehh...okej, jo så är det nog.


Jag skulle vilja ha en till ledig dag.

Tiden går så fort när man har roligt.

Av emelie nylander - 13 augusti 2010 00:09

Tack detsamma L !


Ikväll har jag hunnit med så mycket att jag inte hunnit somna på soffan kring 19-snåret.

Gratulerat lillasyster A som fyllt år, slängt i en relights /34 mitt i matlagningen, sedan blivit bjuden på bio av H, såg Bröderna Karlsson, Persicca var också med, även att dom bjöd på kanelbulle.

Rolig film.


Nu längtar jag att få se i I rymden finns inga känslor.


Imorgon tar jag ledig för att åka båt i September med ett riktigt sväng-gäng! Jiha, flytväst på.


Jag satt och funderade över något tidigare ikväll men nu har jag glömt vad det var.


När jag blir stor funderar jag på att bli fröken iaf.


Nu ska jag somna av mina 2 treo som jag tagit.



Av emelie nylander - 9 augusti 2010 15:44

Ledig dag, regn och höst!

Var ner på stan, köpte klorin, har ju råkat spray-målat golvet i lägenheten litegrann igår.

Fikade med André & Bettan sedan köpte jag mig lite pyssel så nu ska jag sitta här vid mitt skrivbord och påta på och lyssna på gamla godingar via spotify.

Håller på att göra en ram.


Nu kanske det är dags att tacka för sommaren,

den har varit härlig men gått för snabbt som vanligt.

Har inte varit ute på så mycket äventyr, men haft goda vänner hemma som gjort att sommaren

varit greejt!

Man kan ju göra och lyckas med saker här hemma också som man nog aldrig glömmer men det är inte något jag tänker gå in på här.


Näe nu blir det pyssel sedan fixa till golvet.

Hoppas inte min hyresvärd läser det här.





Ovido - Quiz & Flashcards