Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under september 2010

Av emelie nylander - 28 september 2010 21:26

Jag borde döpa min blogg till no-life-bloggen.

Jag har inget att berätta men det struntar jag i.

Har syndat med My ikväll och sett på Idol.

Ligger och lyssnar på fina röster på spotify.

Funderar på en dusch och smörja in mig med en massa butter för det börjar väl snart mjälla från min kropp annars.

För tusan har ett avsnitt av Lite sällskap att plöja, måste göras innan sängen och läsa ut min bok sedan måste jag ha tips på vad jag ska läsa härnäst.


Akta er för huvudlus nu och gnetter.














Allt är falskt och bedrägeri.

Av emelie nylander - 27 september 2010 22:15

Antidepp-piller på mig snart.

Höst-fan.

Det är fan tufft nu men ja jag har ju valt det själv.

Är det kylan som gör mig så konstig.

Eller är det Sinova.


Ozzy är mitt rehab och det räcker såå väl.

Han är fantastisk på många sätt och ärlig,han är en fin människa han också.


En varm dusch nu och hoppa ner under täcke och gosefilt, helst med en kopp varmt te.


Jag vill bli 2 år.

Av emelie nylander - 18 september 2010 15:07

Lyssna på den och njut till dessa bilder, eller någon annan båt-låt.

 

Fina gammelstad i Tallinki.


 

Det är ingen som vet, vad dom håller på med alltså.


 

Mästerfotografen ställer in skärpan för en gruppbild med självutlösaren.


 

En konstnärs bil, det ser man ju direkt.


 

Linnsan vill ha skägg för en stund.


 

Jobbigt språk, eller hur Evian!


 

Jag hittade favvo spriten.


 

Muntra damer.


 

Är det inte likt så säääg.


 


Nu har jag inte tid länge, måste göra mig klar..

Peter Forsberg, kan gå på vatten liksom!!!!


Av emelie nylander - 18 september 2010 14:03

Det enda jag ska önska mig i julklapp är ett par easytones.

Jag menar Kendra ser ju rätt fit ut och hon har ju ett par.

 


Inte för att det är något fel på mina Reeboks jag har men.. tror det är Reebok jag har iaf.


Var skönt med en timmes promenad och musik i lurarna.

Nu blir det en dusch sedan ryktas det om att jag eventuellt ska köra till Örnsköldsvik för det är tydligen någon slags match där i Fjällrävens arena. Ja vi får se hur det slutar..

Av emelie nylander - 18 september 2010 11:18

Jag har fått sova tills jag vaknade idag.

Otroligt härligt, vaknade klockan 8 men tänkte näe jag vägrar kliva upp redan så somnade om till 10.

Nu har jag tagit mig en dusch och nu blir det en förmiddags-prommis i höstvädret.

Jag tycker det är mysigt väder, även regnet är lite mysigt på kvällarna.


Igår var det bastning hos Magne, sedan umgicks vi hos Peris.

Blev en tidig kväll, och jag känner att bastun tog lite av mina krafter även fast jag drack en massa vatten.


Dags att tanka lite battery i mobilen så man kan lyssna på Darin under hela promenaden om man vill.

Av emelie nylander - 16 september 2010 22:57

Jag kom hem 18.08 ikväll.

Hetsade i mig två dammsugare och ett glas juice.

Slocknade.


Spöregn ute, så fick bli en kortis till Video sedan vara hemma i lugnet och leta all tvätt jag hängt upp här lite överallt i lägenheten.

Jobbar 9-15 imorgon, wee.

Sedan ledig helg, även att det ryktas om att frugan kommer hem.


Idag har jag pentat mommas hår, hon är söt och rolig.

Var helt slut efter dagens jobb, pentning tar kååål på mig.


Happ då har man ätit middag för en stund sedan, nu blir det en hårtvätt,  var ju några dagar sedan sist.

Kanske en liten uppröjning av mig själv ikväll då.


Imorgon ska jag rösta, tror jag sett Debatten och valet på 4an alldeles för många dagar nu men kan inte låta bli.


Tror fler kollar på debatten, många som vill se ut som Maud just nu...(!!?)

Av emelie nylander - 15 september 2010 21:14

Jag tog en tupplur ikväll igen utan att jag visste det.

Så jag missade halv åtta hos mig och vaknade då halva Idol redan varit.

Fast det kanske var bra med en liten lur, nu är jag pigg någon timme till, håller på att tvätta och tumla.


Har suttit och kollat lite på skor, jag kan ju inte gå i min jobb-crocs hela vintern.

Jag vill egentligen inte ha stövlar tror jag, vill nog ha något fräsigare.

Jag hittar inget riktigt som passar.

Uggs är  fula och jag vill inte ha stövlar som går upp till knäna, gummistövlar passar nog mig bäst.


Jag vill ha något fräsigt, förresten vad dyrt det är med skor !

 

Dom vill jag ha !



Åh vilka goda avocados jag köpte idag, tänkte bara för de som ville veta, jag vet ju knappt vem som läser allt trams jag skriver.


Nu ska jag packa lite kläder i en pöse, och ge till Röda Korset imorgon.

Av emelie nylander - 14 september 2010 23:28

Jag skulle ju se Idol, jag somnade.

Missade nästan hela programmet.

Sov, syndade, gick.


Nu förtjänar jag att sova igen, somnar ikväll till Lite sällskap, det är såå roligt!

Jag vill ha fredag och min lediga helg,

Fast jag har inget att göra då, eller inget planerat.

Det är ju mindre kul.


Snart är det jul, jag längtar tills dess då man får pyssla en massa och dricka must.



Ovido - Quiz & Flashcards