Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under december 2009

Av emelie nylander - 20 december 2009 01:00

Det som uppstått är så jobbigt, Samuel heter helt plötsligt Grant.

För mig kommer han nog ändå alltid vara Samuel, eller Samuel och Grant som efternamn.

Iallafall fick han följa med mig hem på jullovet, har redan halvt skämt ihjäl Flizan med honom. Fniss. Han ska vara med mig under jullovet så jag kan träna att föna vågor på honom. Så jag hoppas det kommer hända.

Har jobbar idag, var riktigt kul eftersom jag haft klippkund, Melle som vågade att prova på. Till veckan blir det Linnea som ska komma och vara min kund,  


      Samuel Grant har inte denna kotlett-frippa längre, numera  bär han en klassisk herrklippning!


 

Av emelie nylander - 16 december 2009 22:35

Dagen började med löshår och slutade med show kan man säga.

Däremellan har jag haft klippkund, kund med drömhår, långt, tjockt, lockigt hår!

Finslipade h-formen och toppade.

Imorgon har vi sista kundpasset på skolan, känns konstigt, trist, roligt på en och samma gång.


Ikväll fick vi se våra dansare till showen, fick även varsin att klippa, färga, styla till dagen-d.

Känner inte längre att jag vill att folk kommer och tittar på vår show, är nämligen så att vi i klassen ska vara med i den.

Ann bad oss stå i en halvcirkel, kollade på oss, delade sedan in oss i olika "fack"

Jag dog nästan då hon för det första sa vad jag skulle vara med på, dessutom bara tanken att gå ensam på en scen inför publik fick mig att skaka, seriöst det kommer inte funka.

Bortsett från det känns det riktigt roligt med show, kommer krävas endel arbete och träning, och då den väl är kommer den vara över på ett kick.

Ungefär samma känsla som med skolan!


2 dagar till jullov!

Av emelie nylander - 15 december 2009 20:49

Idag fick vi sluta 30 minuter tidigare, vilket gjorde att jag hann med en massa saker. Nu är alla julklappar färdig, tror jag iaf!

Har ju blivit dement sen jag började skolan så man vet aldrig om jag glömt något.


Hittat min nyårsklänning idag, den hängde där på väggen och skrek efter mig att den var fin och till bra pris så jag provade den och kände - Den här blir det!

Så nu känner jag mig lugn inför jul.


Imorgon börjar vi 8.30  jag förstår inte hur jag ska lyckas pallra mig upp, blir en Burn till frukost då jag kommer till skolan.

Vi ska ha kurs i löshår så det är vad som händer under förmiddagen. Kul!  Eftermiddagen blir det kundpass, och 18.00 Sliperiet där vi ska kolla våra modeller inför vår show. Kommer bli sammanlagt 42 modeller, mycket förberedanden inför det.

Showen borde alla komma på den 13 Januari, kommer bli superkul! Gratis är det dessutom.


Nu ska jag sticka lite och läsa.

Av emelie nylander - 14 december 2009 22:23

  

Veckan har börjat med att klippa Marita, skulpterat, och fileéat henne kändes det som men det var kul!

Sista klippningen på henne, nu har jag ingen docka kvar att klippa (!) Yeah, slipper man kamma gnetter hela dagarna.


Funderar på hur jag ska hinna med julhandel i veckan då jag har fullt schema på skolan, har ungefär 5 klappar kvar. Är superkul att handla julklappar om man har något bra att köpa men hur gör man då man inte kan komma på något att köpa...imorgon kommer stylistskolan från kramfors och hela klassen ska få stilanalys, bli klippt och färgade av oss. Stylistskolan är tydligen något som tillkommit på Ådalsskolan efter min tid där. SKa bli kul.

Ska försöka komma ihåg att ta före och efter foto.


Har ingen juldagsklänning eller nyårsklänning,  I mitt nästa liv ska jag vara en klänning! Det är det bästa som finns.  Dock inte den "lilla svarta" låter trist.



4 dagar kvar sedan drar jag och Tshirt till mammsingen och har en mysig jul med familj, vänner, en massa cherry och förhoppningsvis firar jag 2 tolvslag.



Av emelie nylander - 9 december 2009 01:27

Så uppdaterar jag lite.


Ikväll har jag varit på bio med 3 klasskamrater, så roligt att man lärt känna lite nytt folk och hittar på lite aktiviteter ibland. Innan bion lagade vi middag, tacos och satt och pratade tills vi insåg att det snart var dags att dra oss mot bion. Salander, tack för tre bra filmer.


Haft herrkund på skolan idag, han peppade mig så att jag bara vill mer och mer med ALLT. Så härligt livet känns då! Det finns liksom inga stoppskyltar i hela världen.

Min hjärna är på högvarv nu, jag gillar stressen i mitt huvud och i kroppen, sitta still, why!? Skola på veckorna, jobb på helgerna och jobb på julafton!

4,5 veckor kvar bara av skolan nu...Öh vart tog tiden vägen.

Snart ska jag stå på egna ben, pirrigt, roligt, spännande!


Det blev bara positivt tänkande i det här inlägget, så något negativt borde jag ju kunna klämma in, kanske att jag inte längtar efter att höra ljudet av min väckarklocka,  och att jag fått en torrfläck i fejjan!


Dessutom blev det körkort idag för L-b, grattis!


Ovido - Quiz & Flashcards