Mitt liv, Mitt pussel...

Alla inlägg under juni 2009

Av emelie nylander - 24 juni 2009 18:49

Att ta med sig en korsordstidning, filt, vatten, Brago fullkornskex och en mobil med ljuvlig musik sedan lägga sig nere vid älven och försöka pressa in solen i huden.

Det sista lät kanske inte så bra men det är så härligt! Sedan svalka sig i älvens iskalla vatten.

Bäst att passa på, solen kom idag, ikväll börjar jag mitt vikariat. Typiskt.

Tur att jag är ledig på dagarna iaf, solen får gå före sömnen, så är det bara!


Jag har iaf sålt min lght! Känns inte alls jobbigt faktiskt, jag har velat flytta tillbaka till mamsen ända sedan hon typ "kastade" ut mig....Skämt å sido.


Till hösten anländer jag och Gina till Örnsköldsvik! 



Av emelie nylander - 15 juni 2009 16:31

Ja det beror på vädret, jag tänkte idag att jag kliver inte upp förän solen kommer tillbaka, sedan kring halv fyra var jag tvungen. Liten blåsa..

Nu strejkar jag vid datorn istället, kollade just smhi, regn över Sollefteå på midsommar, otippat!


Lika bra man säljer alla sina klänningar på tradera, alternativa flyttar till Grekland, fick min nya strandklänning idag så det lutar mot Grekland.


Iofs ska man väl inte klaga, några av mina solstrålar kommer ju hem till helgen, vilket känns riktigt kul!




Av emelie nylander - 12 juni 2009 16:28

KLARTT Å BETARRT!   :-)


(Röda klara har inget med inlägget att göra.)



Av emelie nylander - 11 juni 2009 01:56

Det började med idé-torka men slutade lyckat!


Lättklädda herrar och poledance KAN förekomma på m-hippor men L behöver inte vara rädd eftersom att förnedring inte har något på hippor att göra!

Dock finns en oskriven lag att bruden helst ska vara lätt berusad hela dagen...


Efter nattjobb kommer sena nätter, härligt att sitta vaken nu med The Sounds nya sound,  en kopp te och euro shoppers kakor med chokladbitar i och fundera på framtiden.

Nu ska jag börja skriva på lite av höstplaneringen, det är roligt!




Av emelie nylander - 9 juni 2009 17:05

Man måste våga chansa, våga ta risker.


Jag har börjat nu vid 24års ålder äntligen släppt till för detta, tex så har jag sedan yngre dagar lärt mig (fix idéer) att man inte ska kliva på A-brunnarna på gatan eftersom det betyder otur, dock är det bra att kliva på K-brunnarna.

Numera klivar jag på A-brunnarna och säger Anal tyst för mig själv och fnissar.


Har blivit traderaholic igen, näe skämt och sido så illa är det inte riktigt än men det är på håret.

Har just betalat en klänning som jag vunnit på auktion som jag ska ha på L:s bröllop, att komma i den blir en annan femma.


Fick tillbaka på skatten idag, var inte lika kul som jag trodde att det skulle bli. Surt sa Emelie om skatteverket men tack för att jag slapp betala tillbaka.


Matklockan ringer.




Av emelie nylander - 6 juni 2009 23:01

Testade nyss att starta "gamla Bettan", efter två års trogen tjänst tycker man ju att hon kan samarbeta, det gjorde hon!

Jag blev glad, nu äntligen har jag lagt in bilderna från Stockholm, kollat igenom vad jag egentligen har på datorn och installerat Firefox.

Tydligen har "Bettan" haft ett slags virus som kallas Trojan också, att jag inte märkt av hennes krämpor känns taskigt!


I veckan har jag övernattat hos Caroline, mycket trevligt, god mat, prat, roliga tradera-köp, lite shopping i Örnsköldsvik, fått känna en spark, osv.

I dag har jag promenerat runt berget med Sandra plus 3 dogs, en som var starkare än mig, såg en ekorre, drog med mig in i buskarna, jag stöp!


Jag borde lägga upp några bilder.

Av emelie nylander - 1 juni 2009 20:10

Ja dålig bloggning är väl pga fint väder.


Stockholm en vecka det varit. Liten sammanfattning.

Guitar Hero   Grillning   "Drack lite vin bara"  Linnsan  Schlager   Singstar

  Shopping   Sena nätter   Dessan    X2000  På f-håret   Vernissage   Tårta 

Fina födelsedagspresenter  Siss-hemkomst   Huvudströmbrytare   Peruker

Benprotes på balkongen    Linnea    Sexig askkopp    Tradera-biljett   Anna    Falska toner    Body-s   Mejl    Naprapat    Gröna Lund   Snask      Fina vänner Ja jag slutar med att säga, WOW bara WOW.


 Har även hunnit med lite annat som jobb, grillning i helgen i fint väder, cruising utan att åkt raggarbil, ramla på huvudet med cykel och fått till en riktigt stökig lägenhet som strax måste städas!!! 


Nu ska jag läsa lite i Stickans bok.


   

Ovido - Quiz & Flashcards